بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر : ۱۷۳۱۵۸

شاخص کل فرابورس ایران در ساعات آغازین معاملات امروز تا 5 واحد رشد را تجربه کرد و در جریان فراز و فرودها در نهایت با 3 واحد رشد در ارتفاع 852 واحدی ایستاد؛ در حالی که تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای «هرمز» و «شاوان» قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات آخرین روز بهمن‌ماه و نخستین روز معاملاتی این هفته، در مجموع بیش از 144 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به یک هزار میلیارد ریال در بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران دست‌به‌دست شد.

بیش از نیمی از حجم معاملات متعلق به بازار سهام

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه، سهامداران شاهد نقل و انتقال بیش از 82 میلیون سهمی به ارزش نزدیک به 247 میلیارد ریال بودند. در این میان نماد «اتکای» متعلق به بیمه اتکایی ایرانیان با معامله نزدیک به 11 میلیون ورقه به بیشترین حجم معاملاتی دست یافت و نماد «غگلپا» متعلق به شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با خریدوفروش نزدیک به 2 میلیون ورقه به ارزش حدود 26 میلیارد ریال، بالاترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

نماد «دبالک» که امروز بازگشایی شد نیز بیشترین افزایش قیمت و نماد «افرا» از گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با 4.9 درصد، در صدر جدول بیشترین کاهش قیمت قرار گرفت.

بازگشایی 3 نماد و توقف 6 نماد فرابورسی

امروز درحالی نمادهای «دبالک»، «صبصیر» و «صکاشی» بازگشایی شدند که در مقابل نمادهای «شپاس»، «توریل»، «حسینا»، «غفارس»، «ودی» و «هرمز» متوقف شدند.

در ادامه نگاهی به تابلو اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که اوراق تسهیلات مسکن آبان‌ماه 95 در روز 30 بهمن به بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در این تابلو دست یافته‌اند و در مجموع 56 هزار و 487 ورقه به ارزش نزدیک به 44 میلیارد ریال حاصل دادوستدهای صورت‌گرفته در این تابلو بود.

همچنین تسه دی‌ماه 95 با 784 هزار ریال با بیشترین قیمت در این بازار دادوستد شد. کمترین قیمت در میان این اوراق نیز به تسه شهریور93 با 753 هزار ریال اختصاص یافت.

در همین حال بازار اوراق با درآمد ثابت، معاملات امروز خود را با نقل‌ و انتقال بیش از 474 هزار ورقه به ارزش حدود 436 میلیارد ریال به پایان رساند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر