بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری مشترک فعال در بازار سرمایه تنها 13 صندوق یعنی 15 درصد از صندوق ها بازدهی مثبت بدست آوردند و مابقی بازدهی منفی محقق ساختند.
کد خبر : ۱۷۳۱۷۱
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون شرایط نامناسبی را پشت سر گذاشته و در این شرایط علاوه بر سهامداران سایر نهادهای فعال در این بازار همچون صندوق های سرمایه گذاری مشترک از این روند بی نصیب نماندند و طی بهمن ماه سال جاری همچون ماه گذشته بازدهی هایی را برای سرمایه گذاران رقم زدند که قابل قبول نیست.

بر اساس گزارش بورس نیوز، از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری مشترک فعال در بازار سرمایه تنها 13 صندوق یعنی 15 درصد از صندوق ها بازدهی مثبت بدست آوردند و مابقی بازدهی منفی محقق ساختند.

بر اساس اطلاعات موجود، طی بهمن ماه سال جاری صندوق مشترک نیکان پارس در حالی بازدهی مثبت پنج درصدی را بدست آورد که عمر این صندوق چهار سال و دارایی نقد آن سه درصد محاسبه می شود. علاوه بر این، صندوق صبای هدف با عمر فعالیت کمتر از یک سال بازدهی مثبت 4.5 درصدی را به ثبت رسانده، حال آنکه 31 درصد از دارایی های این صندوق به صورت نقد می باشد. از این رو می توان گفت صندوق های مشترک نیکان پارس و نیز صبای هدف بیشترین بازدهی مثبت را در این ماه رقم زده اند.

مردودی 85 درصد از صندوق ها در کسب بازدهی مثبت

همچنین صندوق های امین یکم فردا، نقش جهان و زرین پارسیان بازدهی مثبت بیش از یک درصدی را محقق ساختند و صندوق بین المللی مهر آفرین پارس بازدهی مثبت یک درصدی را کسب نمود.

مردودی 85 درصد از صندوق ها در کسب بازدهی مثبت

همانطور که از جدول فوق مشخص است بیش از 99 درصد از دارایی های صندوق امین یکم فردا به صورت نقد است و این صندوق عمده نقدینگی خود را در اوراق مشارکت و سپرده بانکی سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس این گزارش، صندوق هایی همچون رشد سامان، سبحان، سینا، نیکوکاری دانشگاه تهران، تصمیم نگاران پیشتاز، نیکوکاری کشتی و بذر امید آفرین همچون بازدهی بورس در بهمن ماه امسال به بازدهی مثبت کمتر از یک درصدی بسنده کردند.

این در حالی است که مابقی صندوق ها یعنی بیش از 65 صندوق بازدهی منفی محقق ساختند بیشترین رقم حدود 14 درصد محاسبه می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر