بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
بورس نیوز گزارش می دهد:

بهترین ها و بدترین های بودجه سال 96

طی روز جاری و تا قبل از بازگشایی بازار بورس شاهد اعلام پیغام ناظر مبنی بر ممنوع المعامله بیش از 32 نماد معاملاتی با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 هستیم.
کد خبر : ۱۷۳۱۸۲
نویسنده :
یارمحمدی

روز گذشته آخرین فرصت ارائه اولین پیش بینی درآمد هر سهم شرکت ها بود که تا آخرین ساعات شب شاهد روانه شدن گزارش های تعدیل سود هر سهم آنها در سامانه اطلاع رسانی کدال بودیم که پیرو این مسأله تا قبل از گشایش بازار در روز جاری شاهد توقف پی در پی نمادهای معاملاتی این مجموعه ها در بورس و فرابورس بودیم.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری و تا قبل از بازگشایی بازار بورس شاهد اعلام پیغام ناظر مبنی بر ممنوع المعامله بیش از 32 نماد معاملاتی با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 هستیم.

بر این اساس، بودجه ها و برآورد درآمد هر سهم شرکت ها از تعدیل مثبت و بعضاً تعدیل های با اهمیت حکایت دارد و تاکنون وزنه تعطیل درآمدهای منفی بسیار سبکتر از تعدیل های مثبت می باشد.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، شرکت سیمان صوفیان با تعدیل 14 هزار و 641 درصدی سود 3 ریالی خود را برای سال 96 مبلغ 383 ریال اعلام کرده که تا به این لحظه در اولین پیش بینی های سال 96 شرکت ها در صدر جدول بیشترین درصد تعدیل مثبت قرار گرفته است و در رده دوم این جدول نماد معاملاتی "ونوین" با افزایش 50 ریالی سود هر سهم خود را از 1 به 51 ریال و اولین بودجه سال آتی خود را با 5 هزار و 402 درصد تعدیل مثبت ارائه کرده است.

از بین معدود شرکت هایی که گزارش های خود را با تعدیل منفی روانه سایت اطلاع رسانی کدال کرده اند، بیشترین تغییر درآمدی مربوط به بانک تجارت می باشد که زیان خود را برای سال 96 حدود 187 درصد بیشتر کرده و تاکنون در صدر جدول بیشترین درصد تعدیل منفی درآمد هر سهم قرار گرفته است. البته هنوز برخی از همگروهی های این مجموعه بانکی بودجه های سال مالی 96 خود را ارائه نکرده اند.

به طور کل امسال درصدهای تغییر درآمد هر سهم شرکت های مختلف در جهت منفی نسبت به تعدیل های مثبت بسیار کم و اغلب با درصدهای کمتر از 50 درصد نیز ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، تا زمان تنظیم این گزارش 97 نماد معاملاتی در بورس و 40 نماد معاملاتی در فرابورس متوقف شده اند و همانطور که عنوان شد دلیل این توقف ها رفع ابهام در خصوص اطلاعات اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 96 و اطلاعات ارائه شده به سازمان می باشد. امیدواریم این بار زمان توقف نمادهای معاملاتی کوتاه تر از گذشته شود و به زودی شاهد بازگشت این نمادهای ممنوع المعامله به تابلوی معاملات بورس و فرابورس باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر