بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر : ۱۷۳۱۸۴

روحانی

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد میانگین درآمد نفتی خرج‌شده در بودجه‌های سالیانه توسط دولت یازدهم ۲٫۳ برابر کل درآمد دولت‌ قبل شده است.

به گزارش«نماینده»، بر اساس آمار بانک مرکزی، دولت احمدی‌نژاد در عمر ۹۶۶ ماهه خود مجموعا ۲۲۹ هزار میلیارد تومان از درآمد نفتی کشور را در بودجه‌های سالیانه خرج کرد. به عبارت دیگر، میانگین ماهانه خرج نفتی دولت احمدی‌نژاد در بودجه ۲۳۸۹ میلیارد تومان در ماه بوده است.


این در حالی است که دولت روحانی از شروع کار خود در مردادماه ۹۲ تا پایان آذرماه امسال، یعنی در ۴۱ ماه ۲۲۷ هزار میلیارد تومان از درآمد نفتی را در بودجه خود خرج کرده است. میانگین ماهانه خرج‌کرد نفتی دولت یازدهم در بودجه ۵۵۳۷ میلیارد تومان بوده که ۲.۳برابر خرج‌کرد دولت قبل است. یعنی درآمد نفتی حاصل‌شده در دولت یازدهم ۱۳۲۲ درصد بیشتر از دولت قبل شده است.

این آمار نشان می‌دهد که دولت روحانی در ۴۱ ماه عمر خود تقریبا معادل ۹۶ ماه عمر دولت‌های نهم و دهم به درآمدهای نفتی دست یافته است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
فقر و اختلاف طبقاتی و بیکاری 2 برابر شد و کسری بودجه عمرانی دولت حدود 20 هزار میلیارد تومان شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
اختلاسها هم از جیب سهامداران بینوا چند برابر شد.
ناشناس
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
چرا منفی دادید بهتون برخورد حرف حق شنیدید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
رئیس جمهور سابق ارزش دلار را از 800 تومان به 3800 تومان افزایش داد مقدار غیر قابل شمارشی نفت به افراد ناشناس فروخت که هیچ جا ثبت نشده است بیش از 800 هزار میلیاردتومان بدهی برای دولت بعدی گذاشت در نهایت خدماتی که کرد مسکن مهر در بیابانها و ساختن پل هایی که با یک سیل از بین رفته است و می رود و گرانی افسار گسیخته و بیکاری و ورود کالاهای چینی به ایران بود و بس و یارانه ای که 45000 تومانش پول دوتا ساندویچ است ...