بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر : ۱۷۳۱۹۲

رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار سهام گفت: با شفافیت صورت های مالی و بازگشایی نمادهای متوقف در بازار سرمایه می‌توان انتظار خروج از رکود شاخص بورس و رونق معاملات را داشت.


به گزارشصبحانه، کیوان شیخی در توضیح روند بازار سرمایه در ماه‌های پایانی سال گفت: جذابیت بازارهای رقیب، انتشار اوراق با درآمد ثابت که سود بالایی دارند و همچنین توقف نمادها از دلایل عمده ایجاد رکود در بازار سرمایه است.

وی در ادامه تصریح کرد: اوراق خرانه به عنوان رقیب بازار سهام تبدیل شده و توقف طولانی مدت نماد شرکت‌ها از عوامل ایجاد رکود در معاملات بورس و کاهش حجم و ارزش معاملات بازار است.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس در خصوص شرایط صنایع بورسی اظهار کرد: بسیاری از صنایع بورسی در ماه های اخیر با رونق و رشد مواجه شده بودند، اما سهامداران نمادهای متوقف، امکان فروش سهام خود و دادوستد این سهام سودآور را از دست داده اند.

شیخی در ادامه بیان کرد: با توجه به رشد ارز، برخی صنایع بورسی بزودی با تعدیل مثبت روبرو خواهند شد ولی شرایط فعلی بازار با وجود نزدیکی به پایان سال منطقی بوده و این روند رکودی ناشی از کمبود نقدینگی در بازار است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: با شفافیت صورت های مالی و بازگشایی نمادهای متوقف در بازار سرمایه می‌توان انتظار رونق در بازار و رشد شاخص بورس را داشت. /میزان


منبع:صبحانه آنلاین


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
نقدينگي كه خودشون نميزارن تو بازار بمونه با عرضه هاي مثل بركت توقف نماد و ...خودشون عامل اصلي كمبود پول تو بازارن
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
خدا وکیلی یک نفر از این مسئولین به من بگه کی این مملکت . تو بحران نبود ما همیشه یا تو بحران بودیم یا موقعیت خیلی حساس هست یا نقدینگی نداریم یا دزد زیاد داریم یا امریکای شیطان صفت سنگ میندازه جلوی پا مون یا دشمن ها شایعه درست می کنند . یا اون بد بود ما خوبیم داریم کارهای آدم بده رو درست می کنیم ووووووووووو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
وقتی سود سپرده های یکساله موسسه مالی و اعتباری ثامن 22 درصد است - هیچ آدم عاقلی در بورس سرمایه گذاری نمیکند