بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر : ۱۷۳۲۳۳



پس از انجام این عرضه اولیه، گروه اقتصادی تدبیر به عنوان سهامدار عمده در جهت حمایت از روند قیمتی سهام و سهامداران خرد مجموعه هر روز اقدام به خرید سهام عرضه کنندگان کرده است و همچنان نیز قصد ادامه حمایت خود از این سهام را دارد و همانطور که از روند قیمتی "برکت” آشکار است، حمایت های سهامدار عمده شرکت مانع از افت قیمت به شکل قابل توجه و همچنین متعادل شدن روند قیمتی آن شده است.

به گزارشرادیوسهام، ۱۷ بهمن ماه سال جاری ۳۴۰ میلیون سهم از سهام شرکت گروه دارویی برکت برای نخستین بار در بازار دوم بورس، در گروه مواد و محصولات دارویی به روش ثبت سفارش در محدوده قیمتی ۲۲۰ تا ۲۴۲ تومان عرضه اولیه شد، اما بعد از عرضه در این قیمت با روندی نزولی همراه شد و طی این مدت تنها یک روز معاملاتی مثبتی را به ثبت رسانده است.

در همین ارتباط معاونت نظارت و راهبری شرکت های گروه توسعه اقتصادی تدبیر به نمایندگی از طرف سهامدار عمده این شرکت اظهار داشت: نزدیک به دو ماه بود که تمامی مدارک و اطلاعات لازم از گروه دارویی برکت به سازمان بورس ارائه شده بود، ولی در تاریخ ۱۷ بهمن ماه این عرضه اولیه در بازار دوم بورس صورت گرفت. قیمت پایه ای که گروه اقتصادی تدبیر برای عرضه سهام "برکت” مشخص کرده بود در محدوده ۲۲۰ تومان قرار داشت که با توجه به تغییر روش عرضه های اولیه در بازار، محدوده ۲۲۰ تا ۲۴۲ تومان را نهاد ناظر برای آن تعیین کرد و با توجه به تقاضای خریداران بخشی از سهام گروه دارویی برکت در قیمت ۲۴۲ تومان فروخته شد.

صفر علی در ادامه افزود: پس از انجام این عرضه اولیه، گروه اقتصادی تدبیر به عنوان سهامدار عمده در جهت حمایت از روند قیمتی سهام و سهامداران خرد مجموعه هر روز اقدام به خرید سهام عرضه کنندگان کرده است و همچنان نیز قصد ادامه حمایت خود از این سهام را دارد و همانطور که از روند قیمتی "برکت” آشکار است، حمایت های سهامدار عمده شرکت مانع از افت قیمت به شکل قابل توجه و همچنین متعادل شدن روند قیمتی آن شده است.

وی تأکید کرد: روش ثبت سفارش برای عرضه اولیه سهام روشی جدید و برای بسیاری از سهامداران ناشناخته است و هر چندکه برای شرکت های کوچک در بازار فرابورس امتحان شده بوده اما گروه دارویی برکت یک شرکت با سرمایه بیشتر و شرایطی متفاوت تر بود. متأسفانه همواره اولین ها در رویه های این چنینی با مشکل همراه می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که بعد از عرضه اولیه سهام گروه دارویی برکت، کل گروه مواد و محصولات دارویی با افت ۵ درصدی قیمت همراه شده اند در حالی که "برکت” در محدوده ۲۲۰ تومان از حمایت سهامدار عمده معاملاتی متعادل را طی می نماید.

صفرعلی در خصوص برنامه های آتی شرکت توضیح داد: گروه دارویی برکت پروژه های متعددی را در دستور کار خود دارد که اکثر آنها در سال های ۹۸ و ۹۷ به مرحله بهره برداری و سودآوری می رسند. پس بنابراین سهامدارانی از خرید این سهم سود می برند که دیدگاهی بلند مدت داشته باشند.

وی افزود: یکی از پروژه های این مجموعه شهرک دارویی کردان است که عملیات عمرانی و زیر ساختی آن انجام شده و در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید و اثرات سودآوری آنها در بودجه سال مالی آتی شرکت لحاظ خواهد شد.

این مقام آگاه در خصوص بودجه سال مالی ۹۶ گروه دارویی برکت عنوان کرد: با وجود آنکه در سال مالی ۹۵ فروش سهام و شناسایی سود غیر عملیاتی در صورت های مالی وجود دارد و در سال ۹۶ این سود دیگر تکرار نخواهد شد، اما در بودجه سال آتی این شرکت افزایش سودآوری در حدی معقول نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته انتظار می رود.

وی در خاتمه در خصوص برنامه افزایش سرمایه این شرکت دارویی گفت: برنامه افزایش سرمایه تا نیمه سال ۹۶ در دستور کار مسئولین شرکت قرار نخواهد داشت، اما پس از آن با توجه به نیاز نقدینگی پروژه های مذکور افزایش سرمایه و تأمین نقدینگی مورد نیاز مجموعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
برکت = بی برکت = 20 درصد زیان = ...