بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
بورس نیوز بررسی کرد:

تعدیل های دلچسب گروه غذایی

گروه غذایی و قند و شکر از جمله گروه هایی هستند که برآوردهای مناسب و قابل قبولی از لحاظ سودآوری برای سال آینده داشته اند. بطوریکه اغلب شرکت های فعال در این گروه بودجه درآمدی سال آینده خود را همراه با اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی ارائه کرده اند.
کد خبر : ۱۷۳۲۸۶
نویسنده :
جمشیدی

سامانه کدال این روزها میزبان بودجه سال آینده بسیاری از شرکت ها است و همزمان با نزدیک شدن به پایان سال مالی اغلب شرکت های بورسی خیل عظیمی از گزارشات این مجموعه ها شامل برنامه های آنها برای سال مالی آینده روانه کدال شده است. گزارشاتی که اغلب نوید رشد سودآوری و بهبود وضعیت عملیاتی شرکت های فعال در بازار سرمایه را به سهامداران می دهند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، گروه غذایی و قند و شکر از جمله گروه هایی هستند که برآوردهای مناسب و قابل قبولی از لحاظ سودآوری برای سال آینده داشته اند. بطوریکه اغلب شرکت های فعال در این گروه بودجه درآمدی سال آینده خود را همراه با اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی ارائه کرده اند.

بر اساس اطلاعات موجود، تا دوم اسفند ماه جاری 19 شرکت فعال در گروه غذایی و دو شرکت قندی بودجه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را ارائه نموده اند که از میان آنها شرکت هایی همچون شهد ایران در نماد "غشهد" و پاک تعدیل مثبت با اهمیت بیش از 100 درصد اعلام نمودند. بطوریکه شرکت شهد ایران در حالی پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 خود را با برآورد سود 149 ریالی ارائه نموده که طی دوره مشابه سال 95 زیان 135 ریالی را پیش بینی کرده بود. بدین ترتیب "غشهد" بودجه سال مالی آینده خود را همراه با تبدیل زیان به سود و بهبود وضعیت سودآوری ارائه نموده است.

علاوه بر این، بودجه سال آینده شرکت لبنیات پاک با اعلام تعدیل مثبت 107 درصدی سود برآوردی روانه کدال شده، به نحوی که این مجموعه سود برآوردی 39 ریالی سال 95 را به سود 81 ریالی برای سال 96 ارتقاء داده است.

شرکت قاسم ایران دیگر مجموعه ای است که برنامه های برآوردی آن برای سال آینده همراه با رشد سودآوری بوده است. به گونه ای که "قاسم" سود سال 96 را 97 ریال اعلام کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال 95، 46 درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت پارس مینو پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی آینده را با اعلام رشد 40 درصدی سود برآوردی ارائه نمود.

بر اساس این گزارش، مابقی شرکت ها یعنی 15 شرکت بودجه سال 96 را همراه با تعدیل مثبت کمتر از 40 درصدی تدوین کردند که از جمله آن ها می توان به مجموعه هایی همچون "غگرجی"، "غدیس"، "غفارس"، "غشصفها"، "غسالم"، "غنوش"، "غمینو"، "وبشهر"، "غگلپا"، "غشاذر"، "غگلستا"، "غمهرا"،"قاسم"، "غدام"، "غپاک"، "غشان"، "غپینو" و "غشهداب" اشاره کرد.

همانطور که از جدول بالا مشخص است شرکت سالمین اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال 96 را با کاهش هفت درصدی سود برآوردی تدوین کرده و بدین ترتیب "غسالم" سود 277 ریالی را به 258 ریال برای سال آینده کاهش داده است.

علاوه بر این، شرکت هایی همچون توسعه صنایع بهشهر و نیز مهرام بودجه سال آینده را بدون تغییر نسبت به سال جاری ارائه نمودند.

همچنین در گروه غذایی تاکنون شرکت های کالبر، دشت مرغاب و بهنوش پیش بینی درآمد هر سهم سال آینده را روی سامانه کدال منتشر نکرده اند و در مقابل سال مالی مجموعه های ماگارین، صنعتی بهشهر، کشت و صنعت چین چین و بهپاک متفاوت بوده و در زمان مقرر بودجه خود را ارائه خواهند داد.

تعدیل های دلچسب گروه غذایی
تعدیل های دلچسب گروه غذایی

بر اساس این گزارش در گروه قند و شکر نیز تاکنون بودجه شرکت های قند اصفهان و نیز قند چهار محال و بختیاری منتشر شده و در حالی که پیش بینی درآمد "قصفها" همراه با افت 45 درصدی سود برآوردی بوده، "قچار" رشد 75 درصدی سود را برای سال آینده برآورد کرده است. از این رو باید دید که سایر شرکت های فعال در این گروه چه برنامه هایی برای سال آینده خواهند داشت و آیا رشد سودآوری را به سهامداران و اهالی بازار سرمایه نوید می دهند یا خیر؟!

تعدیل های دلچسب گروه غذایی

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
قند اصفهان رویه ا ش در ارائه بودجه به همین شیوه هست. شمااگر بودجه سال مالی 1395 را بررسی کنید شرکت دراولین بودجه 256 ریال اعلام کرده بود . حالا نگاه کنید این بودجه طی چندین مرحله به 84 تومان رسیده است و تا پایان سال مالی سود هر سهم قصفها به 100 تومان هم خواهد رسید واقعا بازار بی تحلیلی داریم . قصفها الان با pe تحلیلی5.5 داره معامله میشه . قصفها درسته بودجه 96 را 46 تومان اعلام کرده ولی مطمئن باشید سال دیگه هم قصفها کمترااز 100 تومان سود نخواهد داشت. بهترین گزارشها از ان قندی ها ست ولی بازار چرا توجه نمی کنه نمی دونم.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
غاذر که تعدیلش از همه اینه بهتر بود چرا چیزی در موردش ننوشتین؟ پر بازده ترین سهم سال آتی خواد بود
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
عزیزان بورس نیوزی لطفا تو گزاش دادن دقت کنید. غگلستا اولین پیش بینی سال 95 معادل 72تومان بوده است که با توجه به اولین پیش ببینی سال96. حدود98تومان میتوان گفت معادل 36درصد بوده نه 11درصد.