بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
در بررسی های بورس نیوز مشخص شد:

برترین های گروه فلزات اساسی

طبق اطلاعات منتشر شده از بین 26 شرکت گروه فلزات اساسی تاکنون 23 شرکت اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 خود را منتشر کرده اند و 3 شرکت که شامل "ذوب"، "فایرا" و "فولای" می شود، هنوز گزارشات خود را ارائه نکرده اند.
کد خبر : ۱۷۳۲۸۹
نویسنده :
یارمحمدی

اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی در حالی روی سامانه اطلاع رسانی کدال قرار گرفته است که بخش عمده این گزارشات از پیش بینی رشد سودآوری و تعدیل مثبت درآمد این شرکت ها در سال مالی آتی نسبت به سال 95 حکایت دارد.

به گزارش بورس نیوز، طبق اطلاعات منتشر شده از بین 26 شرکت گروه فلزات اساسی تاکنون 23 شرکت اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 خود را منتشر کرده اند و 3 شرکت که شامل "ذوب"، "فایرا" و "فولای" می شود، هنوز گزارشات خود را ارائه نکرده اند.

بر اساس این گزارش و طبق اطلاعات منتشر شده شرکت های این گروه، بیشترین تغییر سودآوری از لحاظ درصد تعدیل مربوط به شرکت لوله و ماشین سازی ایران در این گروه می باشد که زیان 47 ریالی برآورد شده برای سال مالی جاری را به برآورد سود 105 ریالی تبدیل کرده، در حالی که این مجموعه در عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری خود به ازای هر سهم 299 ریال زیان محقق کرده است.

البته شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز بعد از "فلوله" در رتبه دوم تعدیل مثبت درآمد هر سهم قرار گرفته و زیان 83 ریالی را به سود 82 ریالی تبدیل کرده و در ادامه "فولاد" با تعدیل 54 درصدی سود هر سهم در جایگاه سوم قرار دارد.

از میان 23 شرکتی که بودجه های خود را روی سایت کدال منتشر کرده اند، 6 شرکت برای سال مالی آتی کاهش سودآوری برآورد کرده اند و بیشترین تعدیل منفی مربوط به شرکت آلومراد است که از کاهش59 درصدی سود هر سهم از 35 ریال به 14 ریال برای سال مالی آتی حکایت دارد. "فملی" نیز سال 96 خود را با برآورد 205 ریال سود به ازای هر سهم با تعدیل منفی 25 درصدی گزارش کرد و در رتبه دوم بیشترین تعدیل های منفی قرار گرفت و در ادامه "ارفع"، "فرآور" ، "فپنتا" و "فخوز" به ترتیب با 5،14،15 و 2 درصد تعدیل منفی در رده های بعدی قرار گرفتند.

برترین های گروه فلزات اساسی
برترین های گروه فلزات اساسی

همانطور که عنوان شد سه شرکت ذوب آهن اصفهان، آلومینیوم ایران و صنایع فولاد آلیاژی یزد از جمله شرکت هایی بودند که عملکرد مالی سال 96خود را هنوز برآورد نکرده اند.

بر این اساس، گفتنی است که طی ماه های اخیر شاهد رشد قیمت های جهانی در بازارهای بین المللی نیز بودیم که با توجه به اینکه برخی تحلیلگران معتقدند که این رشد می تواند طی ماه های آتی هم ادامه داشته باشد، اکثر شرکت ها وابسته به قیمت های جهانی این گروه بودجه های سال مالی آتی خود را با تعدیل درآمد هر سهم روانه سایت کدال کردند، جالب است بدانید که برخی از این برآوردها به صورت کاملاً محافظه کارانه ارائه شده است و از همین رو انتظار رشد بیشتر در درآمدهای این مجموعه در سال 96 می رود. به طور گزارشات فعلی این گروه از رشد سودآوری و افق روشن صنعت در سال 96حکایت دارد و طبق پیش بینی ها گروه فلزات اساسی نیز در سال آتی سودآور خواهند شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر