بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
با اعلام تعدیل مثبت سود برای سال 96

دارویی ها تسکین دهنده زیان سهامداران شدند

شرکت های تولید کننده دارو در حالی در بازه زمانی سه ماه اخیر به طور متوسط بازدهی منفی بیش از پنج درصدی را برای سهامدارانشان رقم زدند که بودجه های سال مالی آتی شرکت های این گروه همراه با تعدیل مثبت و رشد سودآوری نسبت به سال مالی جاری آنها راهی سامانه کدال شده است.
کد خبر : ۱۷۳۳۸۶
نویسنده :
کیوان فر

دارویی ها در حالی حدود سه ماه اخیر با کاهش قیمت سهام خود سهامدارانشان را با کسب بازدهی منفی مواجه ساختند که اعلام اولین پیش بینی بودجه سال مالی 96 آنها با خبرهای خوشی همراه شد.

به گزارش بورس نیوز، شرکت های تولید کننده دارو در حالی در بازه زمانی سه ماه اخیر به طور متوسط بازدهی منفی بیش از پنج درصدی را برای سهامدارانشان رقم زدند که بودجه های سال مالی آتی شرکت های این گروه همراه با تعدیل مثبت و رشد سودآوری نسبت به سال مالی جاری آنها راهی سامانه کدال شده است.

گرچه در همین بازه زمانی که متوسط بازدهی گروه حدود منفی پنج درصد بوده، "دشیمی" توانست بیش از 30 درصد بازدهی مثبت را برای سهامدارانش به ارمغان آورد و با اعلام اولین پیش بینی بودجه سال 96 خود از برآورد سود هر سهم با 10 درصد تعدیل مثبت خبر دهد.


دارویی ها تسکین دهنده زیان سهامداران شدند
دارویی ها تسکین دهنده زیان سهامداران شدند

بدین ترتیب همانطور در جدول فوق مشاهده می شود شرکت دارویی لقمان در حالی 95 درصد تعدیل مثبت سود را برای سال مالی آینده خود پیش بینی کرده که طی بازه زمانی سه ماهه اخیر توانست با تحقق حدود 8.3 درصد بازدهی مثبت جایگاه چهارم پر بازده ترین سهام گروه خود را کسب کند.

پس از آن نیز شرکت دارویی سینا با برآورد سود 2322 ریالی به ازای هر سهم سال مالی 96، در مقایسه با سود 1793 ریالی سال مالی جاری خود 30 درصد تعدیل مثبت داد.

"دبالک" نیز 27 درصد رشد سود را برای سال مالی 96 خود اعلام کرد تا به ازای هر سهم 265 ریال سود پیش بینی کند.

در مقابل اما "دابور" 44 درصد تعدیل منفی داد تا بیشترین میزان کاهش سود سال 96 نسبت به سال 95 را به نام خود ثبت کند.

کی بی سی هم سود 885 ریالی سال 95 خود را 21 درصد کاهش داد تا پس از داروسازی ابوریحان در رتبه دوم بیشترین میزان کاهش سود جای گیرد.

پس از آن نیز داروسازی امین 15 درصد تعدیل منفی را برای سال آتی خود پیش بینی کرده تا به ازای هر سهم این شرکت دارویی218 ریال سود برآورد شود.

در این گروه "برکت" به عنوان نماد تازه وارد بورسی هم در حالی نزدیک به 13 درصد زیان را در بدو ورود خود به بازار سهام به سهامدارانش تحمیل کرد که میزان تعدیل سود آن برای سال 96 تنها چهار درصد مثبت بوده است.

نکته قابل توجه در خصوص این گروه آن است که تمامی شرکت های دارویی با سال مالی پایان اسفند ماه بودجه های سال 96 خود را با برآورد سود پیش بینی کرده اند. هر چند از بین 29 نماد فعال در این گروه تنها شش مجموعه با تعدیل منفی مواجه بوده و 23 نماد مابقی، سود سال آتی خود را در مقایسه با امسال با افزایش و اعلام تعدیل مثبت پیش بینی کرده اند تا با این بودجه ها به گونه ای تسکین دهنده زیان سه ماه اخیر سهامداران خود باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
دوستان چقدر گفتیم برکت تا 180 ریزش میکند. به صداقت گفتار ما پی بردید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
دابور افزایش سرمایه داشته
صفر
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
برکت 2420 ریال شده 1950ریال بیش از 22درصد افت کرده نمیدانم شما چطور 13درصد حساب کردی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
علت كم شدن سود دابور افزايش سرمايه صد در صدي است لطفا دقت شود.