بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
طی بهمن ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن شاخص کل حدود 1700 واحد کاهش یافت و از محدوده 79 هزار واحدی وارد نیمه مدار 77 هزار واحدی شد. در این ماه حجم معاملات بدون تغییر با اهمیت حدود 20000 میلیون سهم باقی ماند و در مقابل ارزش معاملات طی دوره مذکور با افزایش 11 درصدی به رقم 44,988 میلیارد ریال دست یافت. همچنین در این ماه دفعات معاملات با رشد 19 درصدی به یک میلیون و 206 هزار دفعه رسید.
کد خبر : ۱۷۳۴۲۰
نویسنده :
جمشیدی

در ماهی که گذشت وقایع و رویدادهای مختلفی در بورس رخ داد که هر یک تبعات مثبت و منفی را بر روند معاملات اعمال نمود. اما در نهایت آنچه که نصیب سهامداران و فعالان بازار سرمایه شد زیان وکاهش سرمایه بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی بهمن ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن شاخص کل حدود 1700 واحد کاهش یافت و از محدوده 79 هزار واحدی وارد نیمه مدار 77 هزار واحدی شد. در این ماه حجم معاملات بدون تغییر با اهمیت حدود 20000 میلیون سهم باقی ماند و در مقابل ارزش معاملات طی دوره مذکور با افزایش 11 درصدی به رقم 44,988 میلیارد ریال دست یافت. همچنین در این ماه دفعات معاملات با رشد 19 درصدی به یک میلیون و 206 هزار دفعه رسید.

بر اساس این گزارش، ارزش بازار طی بهمن ماه امسال در مقایسه با ماه گذشته حدود سه درصد افت یافت و به رقم 325,786 میلیارد تومان کاهش یافت. بر اساس معاملات خرد و بلوک نیز ارزش سهام خریداری شده توسط اشخاص حقوقی حدود 17,918 میلیارد ریال معادل 48 درصد از کل خریدها است، حال آنکه ارزش سهام فروخته شده توسط آنها حدود 17424 میلیارد ریال می باشد. بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان 495 میلیارد ریال محاسبه می شود. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب 51 و 52 درصد از ارزش خرید و فروش ها است.

بر اساس اطلاعات موجود، تعداد روزهای معاملاتی بهمن ماه سال جاری 21 روز محاسبه می شود که از این تعداد معاملات 13 روز با روند مثبت شاخص کل همراه بوده است.

در خصوص نماگرهای بازار نیز طی بهمن ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته ارزش بازار، ارزش بازار به ارزش اسمی و متوسط نسبت پی بر ای در حالی با افت همراه شدند که ارزش اسمی و گردش معاملات روند افزایشی را پشت سرگذاشتند.

گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی بهمن ماه سال جاری

همچنین در ماه گذشته 82 نماد معاملاتی متوقف شدند و 91 نماد نیز به تابلوی معاملات بازگشتند. در مقابل اما در بهمن ماه همان سال بیش از 160,407 میلیارد ریال افزایش سرمایه انجام شده که از این مبلغ حدود 19,370 میلیارد ریال در ماه گذشته انجام پذیرفته و بیش از 90 درصد از آن از محل سهام جایزه به اجرا درآمده است.

در نهایت طی ماه گذشته فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده و به میزان 495 میلیون ریال محاسبه می شود.

گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی بهمن ماه سال جاری

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر