بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
در گروه لاستیک و پلاستیک هفت شرکت در بازار سرمایه فعالیت می کنند که شش مجموعه از آنها تاکنون بودجه سال 96 را منتشر کرده اند و سال مالی یک شرکت همچون کویر تایر نیز متفاوت بوده است.
کد خبر : ۱۷۳۴۸۵
نویسنده :
جمشیدی

شرکت های فعال در گروه های لاسیتک و پلاستیک و نیز لیزینگ از جمله گروه هایی هستند که همگام با سایر گروه ها از برنامه های خود برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 در سامانه کدال رونمایی کردند و رشد یا افت سودآوری را برای سال آینده برآورد نمودند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در گروه لاستیک و پلاستیک هفت شرکت در بازار سرمایه فعالیت می کنند که شش مجموعه از آنها تاکنون بودجه سال 96 را منتشر کرده اند و سال مالی یک شرکت همچون کویر تایر نیز متفاوت بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود، در این گروه از میان شش مجموعه ای که بودجه سال آینده خود را منتشر کرده اند سه مجموعه همچون "پلاسک"، "پاسا" و "پسهند" تعدیل مثبت و رشد سودآوری را در گزارش خود اعلام نمودند و در مقابل سه مجموعه دیگر "پتاتر"، "پدرخش" و "پکرمان" کاهش سود را برآورد نمودند. به طوریکه در گروه لاستیک و پلاستیک شرکت پلاسکوکار با تبدیل زیان 42 ریالی سال 95 به سود 23 ریالی برای سال مالی 96 بیشترین رشد سودآوری را رقم زده و در کنار آن شرکت لاستیک سهند با اعلام تعدیل مثبت 41 درصدی سود و "پاسا" با برآورد رشد 26 درصدی سود تنها مجموعه هایی هستند که بودجه سال مالی 96 آنها نسبت به سال مالی 96 با روند صعودی سودآوری همراه است.

در مقابل اما، شرکت ایران تایر سود سال 96 خود را حدود 70 درصد کاهش داده و برای سال آینده سود 335 ریالی پیش بینی کرده است. همچنین شرکت های درخشان تهران و گروه صنعتی بارز نیز سود برآوردی خود را طی سال مالی 96 نسبت به سال 95 کاهش دادند.

برآوردهای نامناسب شرکت های لیزینگی و لاستیگی برای سال 96

بر اساس این گزارش، در گروه لیزینگ نیز از میان هفت شرکت فعال در این گروه چهار مجموعه همچون "ولساپا" ، "ولملت"، "وایران" و "ولبهمن" اولین پیش بینی درآمد هر سهم 96 را منتشر کرده اند و شرکت لیزینگ ایران در نماد "ولیز" تاکنون گزارشی در این ارتباط ارائه نکرده است. همچنین سال مالی دو مجموعه لیزینگ خودرو غدیر و لیزینگ صنعت و معدن متفاوت بوده است.

از میان چهار شرکت لیزینگی که گزارش بودجه 96 را ارائه کرده اند بیشترین رشد سودآوری توسط شرکت واسپاری ملت پیش بینی شده، آنچنان که "ولملت" سود 62 ریالی سال 95 را با رشد 102 درصدی به برآورد سود 125 ریالی تبدیل کرده است. بعد از آن شرکت های لیزینگ رایان سایپا و بهمن لیزینگ افزایش نامحسوس سود را پیش بینی کردند و در مقابل لیزینگ ایرانیان سود سال 96 خود را شش درصد کاهش داد.

برآوردهای نامناسب شرکت های لیزینگی و لاستیگی برای سال 96

در پایان این گزارش می افزاید، همانطور که از بررسی بودجه سال مالی 96 شرکت های فعال در دو گروه لاستیک و پلاستیک و نیز لیزینگ مشخص است، علیرغم تعدیل های مثبت و مناسب شرکت های خودرویی و برآورد رشد تولید و فروش خودرو در سال آینده گزارشات دو گروه وابسته به خودرویی ها چندان مناسب نبوده و عمدتاً با رشد نامحسوس سود یا افت همراه بوده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر