بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

از مداران چه انتظاری داریم؟

نماد مداران از این خانواده نیز از نمادهایی بود که تقاضای خوبی را جذب نموده بود و پس از یک رشد قیمتی چند روزه، هم اکنون در مدار اصلاح قرار گرفته است و به لحاظ تکنیکی، در وضعیت مناسبی برای خرید قرار دارد.
کد خبر : ۱۷۳۴۸۹

در نمودار تعدیل نشده قیمت سهام شرکت داده پردازی ایران با نماد معاملاتی "مداران"، همان طور که نشان داده شده است، قیمت پس از فتح قله ۳۸۸ تومان، مسیر رفته را بازگشت و در محدوده‌ای که کلاستر فیبویی مناسبی هم وجود داشت، منطبق بر خط روند صعودی نشان داده شده با رنگ سبز، با تقاضای خرید همراه شد و موفق شد از کانال نزولی خارج شود.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، اما پس از خروج از کانال نزولی، اصلاح قیمت را شاهد هستیم که می‌تواند هم پولبک به این کانال تلقی شود و هم بر ترازهای حمایتی مهمی منطبق است که می‌تواند خاتمه‌ای بر اصلاح قیمت باشد.

از مداران چه انتظاری داریم؟

در ادامه برای بررسی دقیق‌تر، به سراغ نمودار تعدیل شده قیمت این نماد رفته‌ایم. در نمودار تعدیل شده قیمت مشاهده می‌نماییم که پس از ریزش از سقف یک ساله قیمت، با تکمیل الگوی هارمونیک بت که در آخرین یال قیمت یک سه موجی ABC را نیز تکمیل کرده است، هم اکنون شاهد رشد قیمت در قالب یک ۵ موجی هستیم. اگر این سناریو را معتبر بدانیم، قیمت هم اکنون در موج ۲ از ۳ قرار دارد و با کف‌سازی و افزایش تقاضای خرید انتظار می‌رود به زودی شاهد صعود در قالب موج ۳ از ۳ باشیم. بهترین محدوده حمایتی اما در کف چنگال قرار دارد و در صورت برگشت به مدار صعود باید از تراز ۳۷۵ تومان منطبق بر یال میانی چنگال، به عنوان هدف موج ۳ نام ببریم.

از مداران چه انتظاری داریم؟

جمع بندی:

قیمت هم اکنون به ترازهای حمایتی مهمی در ۲۶۰ تومان رسیده است که می‌تواند پایانی بر اصلاح کوتاه مدت سهم باشد. در صورت افزایش تقاضای خرید، موج ۳ آغاز خواهد شد و در پی آن رشد قیمت می‌تواند تا مدار میانی چنگال در ۳۷۵ تومان ادامه یابد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگران: آدنا طروسیان مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر