بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

"ثاخت" در کف کانال نزولی

در تحلیل امروز یکی دیگر از نمادهایی را که به لحاظ تکنیکی وضعیت مناسبی دارند و پتانسیل‌های رشد در آن‌ها وجود دارد را برای تحلیل انتخاب کرده‌ایم. اما قبل از پرداختن به تحلیل بار دیگر تأکید می‌کنیم که نمادهای انتخاب شده صرفاً از منظر تکنیکی آرایش مناسبی داشته و شاید در شرایط رکودی فعلی در بازار، علیرغم پتانسیل‌های موجود، برای رشد با بن‌بست‌های قابل تأملی مواجه شوند. در هر حال با این مقدمه، در ادامه مطلب به سراغ بررسی تکنیکی نماد ثاخت می‌رویم.
کد خبر : ۱۷۳۶۴۹
براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نمودار قیمت سهام شرکت بین المللی ساختمان ایران با نماد معاملاتی ثاخت، همان گونه که در تصویر نشان داده شده است، قیمت در حال رسیدن به سطح حمایتی با اهمیتی است که انتظار داریم در واکنش به این سطح حمایتی، با افزایش تقاضای خرید همراه شده و در مسیر صعود قرار گیرد.
اما این محدوده حمایتی با اهمیت است زیرا:

۱. در این سطح قیمتی به کف کانال نزولی می‌رسیم. خط پایین کانال، خطی است که قبل از تشکیل کانال نیز در گذشته مشاهده می‌نماییم که قیمت واکنش‌های قابل توجهی را به آن داشته است و به نوعی محدوده تبدیل سطح غیر افقی برای قیمت محسوب می‌شود. این بار نیز انتظار می‌رود قیمت به این سطح واکنش نشان داده و در مسیر رشد قرار گیرد.

۲. در گذشته هر بار اسیلاتور آر اس آی در اشباع فروش بوده است، قیمت واکنش نشان داده و به مدار رشد بازگشته است و این بار نیز بار دیگر این اسیلاتور وارد اشباع فروش شده است و می‌تواند در کوتاه مدت باعث عقب نشینی فروشندگان شده و زمینه‌ساز رشد قیمت گردد.

۳. در این محدوده AB=CD تکمیل می‌شود. تراز فیبوی اکسپنشن ۱۰۰ درصد در این محدوده نشان داده شده است که موید همین مطلب است.

۴. اندیکاتور مکدی (که البته نشان داده نشده است)، در شرایط فعلی مستعد واگرایی مثبت است.

جمع‌بندی:

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده به نظر می‌رسد از محدوده ۹۰ الی ۹۵ تومان باید در انتظار کف‌سازی و واکنش مثبت قیمت باشیم. توصیه می‌شود قیمت را در این محدوده زیر نظر داشته و در صورت واکنش به این تراز، با رعایت حد ضرر ۸۸ تومان، وارد معامله خرید شوید.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
تو خبر قبل که نوشته مسکن تو رکوده