بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
یک هفته، یک نگاه

تداوم زیان در بورس

از میان صنایع مختلف بورسی گروه سایر حمل و نقل بواسطه رشد قیمت 11 درصدی تک نماد فعال در آن یعنی "تجار" بیشترین بازدهی مثبت را در بازار سرمایه رقم زد و بعد از آن گروه خرده فروشی به مدد بازدهی مثبت شش درصدی تنها شرکت فعال در این گروه یعنی قاسم ایران در جایگاه دوم پر بازده ترین گروه نشست.
کد خبر : ۱۷۳۷۳۸
نویسنده :
جمشیدی

فعالان بازار سرمایه در هفته ای که گذشت شاهد روند نزولی ارزش سهام اغلب شرکت ها و شاخص کل بورس بودند. به گونه ای که نماگر بازار سرمایه از نیمه مدار 77 هزار واحدی به کانال 76 هزار واحدی نزول یافت و در این مدت بازدهی منفی دو درصدی بورس ماحصل معاملات هفته گذشته بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، از میان صنایع مختلف بورسی گروه سایر حمل و نقل بواسطه رشد قیمت 11 درصدی تک نماد فعال در آن یعنی "تجار" بیشترین بازدهی مثبت را در بازار سرمایه رقم زد و بعد از آن گروه خرده فروشی به مدد بازدهی مثبت شش درصدی تنها شرکت فعال در این گروه یعنی قاسم ایران در جایگاه دوم پر بازده ترین گروه نشست. ردیف سوم نیز به صنعت هتل و رستوران با تحقق بازدهی مثبت سه درصدی اختصاص یافت.

این در حالی است که گروه محصولات چوبی در پی کسب بازدهی منفی 13 درصدی عنوان کم بازده ترین گروه را از آن خود ساخت و در ادامه گروه های فنی و مهندسی و نیز استخراج کانه های فلزی با تحقق بازدهی مثبت هشت درصدی در جایگاه های دوم و سوم نشستند.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت هایی همچون موتورسازان تراکتورسازی، مرجان کار، صنعت روی زنگان و بانک شهر بیشترین بازدهی مثبت را رقم زدند و در کنار آنها مجموعه هایی همچون شیمیایی فارس، پتروشیمی کازرون، توکارنگ فولاد سپاهان و بانک خاورمیانه در این جدول قرار گرفتند.

تداوم زیان در بورس

این در حالی است که شرکت های گنجینه آینده روشن، سرمایه گذاری صنایع ایران، معادن بافق، فرآوری مواد معدنی و قند تربت جام نسبت به سایر شرکت ها با افت قیمتی بیشتری مواجه شدند و ردیف های نخست را به خود اختصاص دادند. همچنین در این رده بندی شرکت های صنایع بهداشتی ساینا، صنعتی بوتان، زرین معدن آسیا، معادن روی ایران و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود جای می گیرند.

تداوم زیان در بورس

در پایان این گزارش می افزاید، رتبه های نخست نقد شونده ترین سهام به شرکت های سایپا، زامیاد، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری سایپا اختصاص می یابد و در نهایت داد و ستد بیش از 9 میلیارد و 653 میلیون سهم ارزشی به مبلغ 17,232 میلیارد ریال را رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر