بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر : ۱۷۳۷۸۱


بر اثر حملات تروریستی به اتوبوس‌های حامل زائران عتبات مقدسه در دمشق ده‌ها زائر شهید و زخمی شدند که عراقی بودن زائران از سوی دولت عراق تأیید شده است.

تروریست‌های تکفیری جنایت هولناکی را با حمله به اتوبوس‌های حامل زائران در نزدیکی مقبره «باب‌الصغیر» در محله الشاغور در دمشق مرتکب شدند.

به‌گفته منابع محلی، این انفجارها دو اتوبوس حامل زائران اماکن و عتبات مقدسه دمشق را هدف قرار داد.

این منابع اعلام کردند تا کنون بر اساس آمار اولیه دست‌کم ۴۰ نفر شهید و ۱۲۰ نفر زخمی شدند.

این محله در منطقه قدیمی دمشق یعنی در مرکز پایتخت سوریه قرار دارد و اتوبوس‌ها در لحظه انفجار در نزدیکی مقبره «الباب الصغیر» پارک بودند، جایی که مراقد و ضریح‌های اهل بیت(ع)، صحابه و مرقد سرهای شهدای کربلا‌ در آن قرار دارد.

زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علاوه بر زیارت مراقد مطهر حضرت رقیه و حضرت زینب سلام الله علیهما به زیارت این اماکن هم می‌روند.

غالباً زائران عراقی به این اماکن تردد می‌کنند و احتمالاً شهدای انفجارهای تروریستی امروز هم عراقی باشند.

اخبار ضد و نقیضی درباره چگونگی وقوع این حملات منتشر شده است به‌طوری که برخی منابع گفته‌اند که دو بمب به‌فاصله زمانی و از راه دور منفجر شده و آمار شهدا در نتیجه حجم انفجارها در حال افزایش است و برخی دیگر اعلام کرده‌اند که دو تروریست انتحاری،‌ خود را در جمع زائران عتبات عالیات منفجر کردند، هنگامی که تروریست اول کمربند انفجاری خود را منفجر کرد، تروریست دوم، به‌فاصله ۱۵ دقیقه بعد خود را منفجر کرد که همین عامل سبب افزایش آمار شهدا و مجروحان شده است.

مسئول پرونده پزشکی در بیمارستان المجتهد دمشق که مجروحان این حادثه تروریستی به آن منتقل شده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تأکید کرد این انفجارها از طریق بمب‌هایی که به زیر اتوبوس‌ها چسبانده شده بودند، رخ داده است.

با این حال دستگاه‌های امنیتی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ابهامات این حملات تروریستی خبر داده‌اند.

این اولین بار نیست که اتوبوس‌های حامل زائران در دمشق هدف حملات تروریست‌ها قرار می‌گیرد، حدود یک سال و نیم پیش هم اتوبوس حامل زائران حرم مطهر حضرت رقیه(س) در اطراف منطقه قدیمی دمشق هدف این حملات تروریستی قرار گرفته بود.

بر اساس آخرین خبرها، گروه تروریستی موسوم به «ألویه سیف الشام» وابسته به آنچه «الجبهه الجنوبیه» خوانده می‌شود، مسئولیت جنایت هولناک امروز را به‌عهده گرفته است، این گروه تروریستی در کنفرانس اخیر آستانه شرکت کرده بود.

این گروه از بزرگترین گروه‌های تروریستی فعال در جنوب سوریه به شمار می‌رود که گروه‌هایی وابسته به آن در درعا، السویداء، قنیطره و دمشق فعال هستند.

منابع سوری اعلام کرد: یگان‌های مهندسی در حال جست‌وجوی بمبی هستند که گفته می‌شود تروریست‌ها در مقبره باب الصغیر کار گذاشته‌اند و این بمب حدود ۳۰ متر از مکان وقوع دو انفجار قبلی فاصله دارد، هم‌اکنون نیروهای امنیتی کمربند امنیتی در این مکان ایجاد کرده و خبرنگاران و غیرنظامیان را از این مکان دور کرده‌اند، به نظر می‌رسد بمب در یک موتورسیکلت کار گذاشته شده است.

تسنیم

اشتراک گذاری :
ارسال نظر