بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر : ۱۷۳۷۹۲
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در این حرکت سازمان اوقاف ۱۸ پروژه تعریف شده است که امیدواریم عملیاتی شود، گفت: امیدواریم با همکاری و حمایت سازمان اوقاف این مدل وقف در جامعه نهادینه شود.

به گزارشخبرگزاری رسابه نقل ازشبستان، مراسم اولین دوره جایزه علمی موقوفه امام صادق (ع) ویژه نخبگان و مستعدین برترین کشور عصر شنبه 21 اسفندماه با حضور حجت الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و حجت الاسلام محمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در حوزه هنری برگزار شد.

دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه این نشست با بیان اینکه وقف در علم و فناوری یک نگاه جدید در حوزه علمی محسوب می شود، گفت:‌ بحث جدید اقتصاد دانش بنیان در دولت جدید به عنوان محور اصلی معاونت علم و فناوری مطرح شد.

وی با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی توانا می باشد، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی تحصیلکرده که متعهد به کشور خود می باشد یکی از ارکان اقتصاد دانش بنیان می باشد.

ستاری با بیان اینکه پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی متعهد، خودباور و با اعتماد به نفس فراوان می باشد، اظهار کرد: تا اقتصاد به علم و فناوری گره نخورد پیشرفت نمی کند این در حالی است که باید پایه های فکری در اقتصاد ما عوض شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه به زودی شرکت های نفتی و خودروسازی در ایران کنار می رود و شرکت های دانش بنیان اقتصاد را به دست خواهند گرفت، تاکید کرد: در این راستا احتیاج به فضای کسب و کار و فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در کشور داریم.

وی با بیان اینکه هر کشوری که به منابع انسانی خود اهمیت دهد در این مسیر گام برداشته و موفق خواهد شد، تاکید کرد: سازمان اوقاف در این امر به عنوان اولین دستگاه پیشقدم شده است و امیدواریم این ابتکارات و نوآوری ها در بستر فرهنگی مطلوب عملیاتی شود.

ستاری با بیان اینکه جامعه باید نسبت به نیروهای انسانی خود حساس باشد و برای از دست دادن آنها کاری بکند، گفت: روند حرکت اقتصادی دنیا بر اساس دارایی های نامشروط است به این معنا که فناوری دانش بنیان در دنیا حرف اول را می زند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در این حرکت سازمان اوقاف 18 پروژه تعریف شده است که امیدواریم با حمایت این سازمان عملیاتی شود و دستاوردهای ارزشمندی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیاده سازی ایده های جدید در دستور کار این حرکت قرار دارد، تصریح کرد: هیچ اقتصاد پایه نفتی اقتصاد برتر دنیا نمی شود این تفکرات احتیاج به اصلاح جامعه دارد که امیدواریم با همکاری لازم با سازمان اوقاف این مدل وقف در جامعه نهادینه شود.

شایان ذکر است، مراسم اهدای لوح و جایزه با حضور حجت الاسلام محمدزاده، حجت الاسلام محمدی، دکتر ستاری و دکتر الستی با اهدای لوح به 15 نفر از نخبگان علمی سراسر کشور برگزار شد


اشتراک گذاری :
ارسال نظر