بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
روز گذشته خبری با عنوان "نگاهی به عرضه های اولیه در سال 95" روی پایگاه خبری بورس نیوز منتشر شد که در آن از عرضه اولیه شرکت دارویی برکت به عنوان تنها برنامه عرضه اولیه شرکت بورس و یکی از ناموفق ترین برنامه عرضه اولیه در سال 95 یاد شد.
کد خبر : ۱۷۳۸۰۶
نویسنده :
جمشیدی
روز گذشته خبری با عنوان "نگاهی به عرضه های اولیه در سال 95" روی پایگاه خبری بورس نیوز منتشر شد که در آن از عرضه اولیه شرکت دارویی برکت به عنوان تنها برنامه عرضه اولیه شرکت بورس و یکی از ناموفق ترین برنامه های عرضه اولیه در سال 95 یاد شد. در پی انتشار این خبر شرکت بورس جوابیه ای به بورس نیوز ارسال کرده که این رسانه خبری در راستای رسالت حرفه ای خود، متن آن را در ذیل منتشر کرده است.

ریاست محترم پایگاه اطلاع رسانی بورس خبر

با سلام و احترام،

پیرو انتشار مطلبی با کد خبر 173769 در تاریخ 22 اسفند 1395 در سایت بورس نیوز در خصوص عرضه های اولیه در سال 1395، خواهشمند است دستور فرمایید موارد زیر به عنوان جوابیه در آن پایگاه خبر وزین انتشار یابد.

در متن خبر اعلام شده است که از 14 عرضه انجام شده در بازار سرمایه تنها یک مورد متعلق به بورس اوراق بهادار تهران بوده است، در حالی که شرکت های واسپاری ملت، بورس اوراق بهادار تهران، آسان پرداخت پرشین و دارویی برکت عرضه های اولیه بورس تهران در سال 1395 می باشند. به نظر می رسد اطلاق یک عرضه اولیه به بورس تهران و آن هم با القاب بدترین و ناموفق ترین، نشان از عدم اطلاع کافی نگارنده دارد.

انتقال شرکت های کوچک و متوسط رشد یافته در فرابورس به بورس تهران، از کارکردهای اصلی بورس اوراق بهادار است، در همین راستا گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان، پالایش نفت تهران و همکاران سیستم توانستند به بورس اوراق بهادار تهران انتقال یابند.

با توجه به اینکه حجم عرضه ها و اندازه ی شرکت ها در بورس تهران و فرابورس متفاوت است، بدیهی است که عرضه در بورس اوراق بهادار تهران دارای شرایط متفاوتی است. لذا مقایسه تعداد شرکت های عرضه شده بدون توجه به اندازه آنها صحیح نمی باشد.

رشدهای نامعقول و کاهش شدید قیمت سهام عرضه شده نشان از موفقیت یا عدم یک عرضه نیست، بلکه باید توجه داشت کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا محقق می شود. از سویی دیگر بورس ها بستر ساز بازاری نقد شونده، کارآ و شفاف با ابزارهای متنوع معاملاتی می باشند تا سرمایه گذاران با نگرش های مختلف بر اساس ریسک و بازده در بازار فعالیت داشته باشند.

تسریع در امور موجب امتنان است.

                                                                                                                                              با سپاس

                                                                                                                                         حمید روح بخش


پاسخ شرکت بورس به بورس نیوز

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
خبر هر چی که بوده، عرضه اولیه برکت در حالی که همه از قیمتش ناراضی بودن اشتباه بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
بعد از یک قرن بالاخره سازمان بورس به اشکالات خودبه یک مورد پاسخ داد
عبدالحسین قربانزاذه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
خداراشکرمشکل بازار سرمایه حل شد؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
مثل اینه که همه بیان بگن با اومدن افتاب روز میشه اما یک نفر بگه نه هنوز شب هست .تمام کارشناسان و فعالان بازار به ناموفق بودن عرضه سهام برکت اعتراف دارن اون موقع سازمان بورس اومده گفته نه همه اشتباه میکنن ما درست میگیم تا زمانی که این نگرش وجود داشته باشه وضع بورس بدتر میشه که بهتر نمیشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
بورس نیوز نکنه ترسیدی چون نظرات را باوسوس ودقت بیش از هروقت منتشر میکنی نگران نباش دیگر اقایان وقت خواندن مطالب دیربط راندارند این بار هم تصادفی شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
خب بورس نیوز راست میگه دیگه.
برکت را با 242 تومان به ملت انداختن الان 190 تومانه! یک کار عجیب دیگه ای که کردن اینه که به هر نفر 20000 سهم فوختن در حالی که در تمام عرضه های اولیه شما نگاه کنید هیچ سهمی ار چهار پنجهزار بیشتر ندادن!