بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

پاسا در کف کانال‌های کوتاه مدت و بلند مدت صعودی

در این روزهای باقیمانده از سال ۹۵ وقتی به وضعیت عمومی بازار می‌نگریم، افت قیمت در بسیاری از نمادها به حدی بوده است که واقعاً انتظار رشد در کل بازار هم حتی بی راه نمی‌باشد اما در همین انتظاراتی که برای رشد قیمت داریم، وضعیت تکنیکی تعدادی از همین نمادها، مستعد و قابل قبول است.
کد خبر : ۱۷۳۸۰۸
در این روزهای باقیمانده از سال ۹۵ وقتی به وضعیت عمومی بازار می‌نگریم، افت قیمت در بسیاری از نمادها به حدی بوده است که واقعاً انتظار رشد در کل بازار هم حتی بی راه نمی‌باشد اما در همین انتظاراتی که برای رشد قیمت داریم، وضعیت تکنیکی تعدادی از همین نمادها، مستعد و قابل قبول است. در بررسی های تکنیکی هفته‌های اخیر سعی بر این بوده است که نمادهای مناسب تکنیکی از صنایع مختلف را مورد تحلیل قرار دهیم و در تحلیل امروز هم با همین رویکرد، به سراغ تحلیل تکنیکی نماد پاسا رفته‌ایم که در ادامه مطلب می‌توانید آن را مشاهده فرمایید.

در نمودار قیمت سهام شرکت ایران یاسا تایر و رابر با نماد معاملاتی پاسا در چارچوب زمانی هفتگی، همان طور که نشان داده شده است،‌ قیمت پس از یک صعود پنج موجی در قالب موج (A)، یک افت سه موجی ABC را تجربه کرده است و پس از رسیدن به تارگت قیمتی این سه موجی، با واکنش مثبت همراه شده است و حرکتی تقریباً افقی را صورت داده است.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، حرکت اول منطبق بر یک خط روند صعودی بلند مدت که بر اساس آن کانال سبز رنگ را تشکیل داده‌ایم، بوده و همین حرکت، در کوتاه مدت نیز کانالی تشکیل داده است که ما آن را با رنگ آبی نمایش داده‌ایم. نکته حائز اهمیت این دو تصویر اینجاست که قیمت به کف هر دو کانال رسیده است و انتظار می‌رود در این محدوده حمایتی، با واکنش مثبت همراه شود.


پاسا در کف کانال‌های کوتاه مدت و بلند مدت صعودی

تصویر دوم اما همین نمودار را در چارچوب زمانی روزانه نمایش می‌دهد. وقتی به تایم روزانه نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که قیمت به کف و سقف کانال مذکور، واکنش‌های قابل قبولی داشته است و حالا در وضعیتی به کف کانال صعودی مورد نظر در حال نزدیک شدن است که مستعد واگرایی مثبت بوده و انتظار می‌رود با اهرم فعلی شاهد برگشت قیمت به مدار صعود باشیم.

پاسا در کف کانال‌های کوتاه مدت و بلند مدت صعودی

جمع‌بندی:

در محدوده فعلی یعنی در کانال ۱۶۰ تومان انتظار داریم قیمت با واکنش مثبت همراه شده و به مدار صعود بازگردد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگران: آدنا طروسیان شهرزاد طراحی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر