بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر : ۱۷۳۸۴۰

23968.jpg

‌معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این مطلب که سهم صنعت استان از صنعت کشور 3.5 درصد است، اظهار کرد: بخش معدن 39 درصد معادن غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

‌به گزارش ایسنا‌، "ناهید کلانتری" صبح امروز 24 اسفندماه در پانل های تخصصی تحلیل روندها و بررسی اهداف استان کرمان با محوریت ساختار تولید در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت از GDP استان کرمان 38.5 درصد می باشد.


وی با بیان این مطلب که سهم صنعت استان از صنعت کشور 3.5 درصد است، اظهار کرد: بخش معدن 39 درصد معادن غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: بخش تجارت 2.5 درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است و طی هدف گذاری انجام شده در برنامه راهبردی سازمان سهم GDP این بخش در افق 1404، حدود 48 درصد سهم استان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر آنکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در نظر دارد که ارزش افزوده را برای همه مواد معدنی در نظر بگیرد، تصریح کرد: قصد داریم اکتشافات معادن استان را به شرکت‌های بزرگ واگذار کنیم و در این راستا رویکرد ما ایجاد صنایعی است که ارزش افزوده بالایی در این زمینه دارند.

کلانتری از آغاز ارتباط صنعت با دانشگاه خبر داد و ادامه داد: رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت دانش بنیان کردن صنایع است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر