بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر : ۱۷۳۸۴۱

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اظهارنظرهای مختلف در خصوص نامگذاری خیابانی به نام مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قطعی شدن نامگذاری معبری به نام وی را به آینده موکل کردند.

به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو، صبح امروز در سیصدوسی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران برخی از اعضای شورا نسبت به نامگذاری خیابان سرو غربی و شرقی سعادت‌آباد تهران به نام مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

غلامرضا انصاری - عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای اسلامی شهر تهران رضایت خانواده آیت‌الله رفسنجانی در خصوص نامگذاری خیابان سرو به نام وی را تکذیب کرد.

وی گفت: تماس‌هایی با اعضای خانواده وی داشتیم و آنها اعلام کردند که در این خصوص نظری از آنها گرفته نشده است.

انصاری پیشنهاد داد که موضوع تغییر نام خیابان سرو به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسکوت بماند و شورای شهر برای نامگذاری معابر دیگری از جمله بزرگراه رسالت و یا بلوار کشاورز به نام هاشمی رفسنجانی اقدام کند.

معصومه آباد - عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی به انتقاد از عدم اطلاع خانواده مرحوم هاشمی پرداخت و گفت: من به دلیل اینکه مرحوم آیت‌ الله هاشمی در 8 سال دفاع مقدس و در دوران انقلاب خدمات زیادی به مردم و انقلاب داشتند وظیفه خود می‌دانستم و خواهش کردم که موضوع نامگذاری یکی از معابر تهران را به نام ایشان پیگیری نمایند.

وی ادامه داد: خبرنگاری که با خانواده وی ارتباط داشت پیامکی را به من نشان داد که در آن باسیدحسین مرعشی از خانواده وی هماهنگی شده بود که خیابان سرو به نام وی تغییر نام یابد. به دلیل احترامی که به خانواده وی می‌گذارم با آقای محسن هاشمی تماس گرفتم و موضوع را شفاها به وی گفتم. وی از اعضای شورای شهر تشکر کردند و گفتند که انتظاری در این خصوص نداشتیم و هر جا را که تصمیم گرفتیم موافقیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بعد از 10 سال دنبال دروغگویی نیستیم، برای ما عزت گذاشتن به این خانواده مهم است والا برای ما سرو و صنوبر فرقی نمی‌کند و تماس من با آقای محسن هاشمی به خاطر این بود که رضایت آنها را داشته باشیم.

آباد از تماس با خانواده مرحوم ابوترابی نیز برای نامگذاری معبری به نام وی خبر داد.

وی تصریح کرد: خجالت‌آور است که در سایت‌ها می‌نویسند که اصلاً با خانواده مرحوم هاشمی تماس گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، پیش از این تغییر نام خیابان سرو مطرح شد که با مخالفت خانواده هاشمی مواجه گردید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر