بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
سال گذشته در حالي با تمام افت و خيز خود پايان يافت كه روند حركتي اکثر شاخص هاي بورسي با نزول همراه شد تا در رأس آنها شاخص كل 3.7 درصد كاهش را در كارنامه فعاليت يكساله خود به ثبت برساند.
کد خبر : ۱۷۳۸۴۹
نویسنده :
کیوان فر

طبق آمارهاي موجود از معاملات سال 1395 بازار بورس اوراق بهادار تهران عمده شاخص هاي مطرح در مقايسه با سال پيش از آن با كاهش مواجه بودند.

به گزارش بورس نيوز، سال گذشته در حالي با تمام افت و خيز خود پايان يافت كه روند حركتي اکثر شاخص هاي بورسي با نزول همراه شد تا در رأس آنها شاخص كل 3.7 درصد كاهش را در كارنامه فعاليت يكساله خود به ثبت برساند.

به همين ترتيب شاخص بازارهاي اول و دوم نيز با 2544 و 3897 واحد كاهش همراه شدند. شاخص قيمت نيز كه در آخرين روز معاملاتي سال گذشته روی رقم 26 هزار و 829 واحدي ايستاد، بيشترين ميزان افت را در ميان ساير شاخص ها به خود اختصاص داد و 12.1 درصد افت كرد.

اين در حالي است كه شاخص قيمت هم وزن و شاخص كل هم وزن به ترتيب با 10.5 و 17.7 درصد افزايش رو به رو شدند تا بر خلاف روند شاخص كل سال 1395 را به پايان برسانند.

شايان ذكر است ارزش كل معاملات بورس نيز با 13.7 درصد رشد همراه شد و حجم معاملات نيز با افزايش 12.6 درصدي رو به رو گرديد كه سهم ارزش ريالي معاملات بازار اول در اين رشد بيش از ساير بازارهاي بورس بوده است. گرچه از نظر درصد، صندوق هاي سرمايه گذاري قابل معامله با رشد 451 درصدي بيشترين تأثير را در افزايش اين متغير در پي داشته است.

ارزش معاملات ETF ها 451 درصد رشد كرد


اشتراک گذاری :
ارسال نظر