بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده عنوان کرد:

بالندگی و بلوغ بازار سرمایه با حذف دامنه نوسان قیمتی

موضوع نوسان بدون محدودیت درصدی شرکت های فعال در بازار پایه شاید یادآوری مجددی به مسئولان و متولیان بازار سرمایه باشد مبنی بر اینکه تعیین دامنه نوسان و تفاوت آن در بازارهای دیگر می تواند بخشی از انگیزه حضور سرمایه گذاران در بورس باشد تا با پذیرفتن ریسک مشخصی اقدام به فعالیت در این بازار نمایند.
کد خبر : ۱۷۳۸۹۸
نویسنده :
جمشیدی

بازار سهام در حالی مصادف پس از تعطیلات نوروزی معاملاتی متعادل را پشت سر گذاشت که کماکان موضوع نوسان بدون محدودیت قیمتی شرکت های فعال در بازار پایه کانون توجه و بررسی فعالان و کارشناسان بازار سرمایه است.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: موضوع نوسان بدون محدودیت درصدی شرکت های فعال در بازار پایه شاید یادآوری مجددی به مسئولان و متولیان بازار سرمایه باشد مبنی بر اینکه تعیین دامنه نوسان و تفاوت آن در بازارهای دیگر می تواند بخشی از انگیزه حضور سرمایه گذاران در بورس باشد تا با پذیرفتن ریسک مشخصی اقدام به فعالیت در این بازار نمایند.

فردین آقا بزرگی افزود: اساسا وضعیت شرکت هایی که سهام آن ها در بازار پایه فرابورس مورد معامله قرار می گیرند، از لحاظ ارایه اطلاعات به موقع و شفافیت اطلاعاتی ، تفاوت خاصی با سایر شرکت ها ندارد و این شرکت ها نیز کماکان صورت های مالی عملکرد میاندوره ای خود را منتشر می کنند. از این رو، انتظار می رود تا با تجربه حذف دامنه نوسان قیمت در بازار پایه، این موضوع در مورد کلیه شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز تکرار و در نهایت محدودیت نوسان قیمتی در کل بازار سرمایه حذف گردد.

وی با اشاره به تجربه بازار سهام کشور های خارجی در خصوص حذف دامنه نوسان قیمتی، در این خصوص اظهار داشت: تجربه موفق بازار سهام کشورهای خارجی پیرامون حذف دامنه نوسان و نیز تجربه بسیار مناسب بازار پایه طی چند هفته گذشته موید این موضوع است که لزوما کنترل نوسان قیمت و اعمال محدودیت نوسان نمی تواند مانع رشد بی رویه قیمت و یا بازدارنده ریزش آن باشد، بلکه به نظر می رسد بهترین راهکار جهت جلوگیری از رشد یا افت بی وقفه و بدون دلیل قیمت سهام شرکت های بورسی افزایش حجم معاملات و سهام شناور سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه است و به نظر می رسد می بایست در این راستا کوشید و برنامه های کارآمدی را به اجرا در آورد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده در خاتمه با تاکید بر لزوم حذف دامنه نوسان قیمت سهام در بورس افزود: افزایش یا حتی حذف محدودیت دامنه نوسان قیمت در بازار سهام می تواند حرکتی سازنده و مثبت در راستای ایجاد گرایش به تحلیل و منطق در انتخاب پرتفوی مناسب به شمار می آید و این امر بالندگی و بلوغ بازار سرمایه و سهامداران را در پی خواهد داشت و امیدوارم هر چه سریعتر به این مهم دست یابیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
برادر گرامی با تفکراتی که بانک آینده اداره میشه نمیشه بازار سهام رو اداره کرد.
اون واسه کشوری مثل امارات مناسبه با شرایط خاص خودش نه برای ما.
ریاضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
بهتراست دامنه نوسان نداشته ودریچه ای باشدتابرای بقیه سهام وشرکتها اعمال گردد
شریفیان
ROMANIA
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸
رهشاد سپاهان ۵ تا ۶ برابر خواهد شد
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
بستن ناگهاني نمادها و بلوكه كردن سرمايه مردم بدترين عاملي است كه موجب سو استفاده از اموال مردم و ضرر و زيان به سهامدار خرد مي شود.
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
كاش جلوي بسته شدن ناگهاني نمادهاي بورسي گرفته مي شد. آيا راهي ديگر براي درخواست گزارش و صورتحساب وجود ندارد؟ سهام بانك ايران زمين 2 سال است كه بسته شده و امكان خريد و فروش ندارد. سهام معادن زغال سنگ و خيلي از نمادهاي ديگر همينطور.

تنها نتيجه قابل توجه اين امر خواب سرمايه سهامداران خرد و سو استفاده از آن است.

بازهم خداروشکرکه ریاست محترم سازمان بورس دررسانه ملی به حداکثربسته بودن نمادهادربازارهای جهانی تانهایتا سه روزاعتراف فرمودند.!
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
ما كه مسوليت خريد و فروش را بر عهده گرفته ايم و بارها بابت سقوط قيمت سهام متضرر شده و اعتراضي نداشته ايم چرا بايد با بسته شدن ناگهاني سهام و بلوكه شدن سرمايه مان مواجه شويم؟ هيچ كس به اين خواب سرمايه و بهره برداري از آن به نفع ديگران راضي نيست و اين كار شرعا حرام است.
فرهاد
GERMANY
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
محدودیت نوسان صرفا راه رو برای دلالی بیشتر باز میکنه. ضمنا در بیشتر کشورهای دنیا چه توسعه یافته چ در حال توسعه محدودیت نوسان وجود داره اونم برا کلیت بازار . پس راه حلش محدودیت نوسان چه 4 درصد چ 5 درصد و چ 10 درصد نیست. به نظرم راه حلش فروش استقراضیه که هم معاملات رو افزایش میده هم شفافیت بیشتر میاره.
حالا فرض کنین ما فروش استقراضی داریم اون وقت به نظرتون کسی جرات نشتن تو صف خرید صدرا بعد از 100 درصد رشد رو داره اگر 1000 نفر آماده زدن دکمه فروش )sell( باشن!!!؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
این حرفها در ایران نمی تونه کارآمد باشه اول باید زیرساختهایی فراهم بشه بعد که البته کار این مسئولان نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
شما فعلا بانک آینده رو جمع و جور کنین مدیریت بازار سرمایه پیش کش
احمد
ROMANIA
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
حذف دامنه نوسان باید برای شرکت هائی باشد که صورت های مالی شفافی داشته اند ودرحداقل سه سال گذشه هیچ تخلفی نداشته اند.
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
با توجه به خصوصیات رفتاری ما ایرانی ها که احساسمون بر منطق غالبه و رفتارهای هیجانی به شدت زیاد داریم، حذف یکباره دامنه نوسان خیلی معقول نیست. به علاوه با حجم وحشتناک رانتی که در بازار سرمایه وجود داره، چه انسان هایی که یک شبه نابود نخواهند شد، و چه دهک هفتی هایی که زاده نخواهند شد...