بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
بروز رسانی سامانه معاملاتی در سه ماهه اول سال جاری نهایی می شود و سامانه های تکمیلی تا پایان سال انجام می شود.
کد خبر : ۱۷۴۰۹۲
نویسنده :
کیوان فر

رییس سازمان بورس در مراسم افتتاحیه دهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تجربه اوراق بدهی در سال گذشته را بسیار خوب ارزیابی کرد و بر لزوم دقت عمل بیشتر جهت تعیین نرخ اوراق بدهی منتشره برای سال جاری تأکید کرد.

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی طی مراسم فاینکس 2017 با بیان این مطلب آماری از حجم و اندازه بازار سرمایه در سال 95 ارایه کرد و اظهار داشت: ارزش بازار سرمایه بدون احتساب صندوق ها 490 هزار میلیارد تومان بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته افزایش 103 درصدی داشته است. ارزش صندوق ها نیز 120 هزار میلیارد تومان است که در مجموع ارزش بازار سرمایه از 600 هزار میلیارد تومان فراتر می رود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کدهای معاملاتی به عدد 11 میلیون کد رسیده است، به چشم انداز سال جاری پرداخت و گفت: رفع محدودیت های بازار سرمایه در سال جاری مد نظر ماست و جهت رفع این محدودیتها به هر دلیلی ایجاد شده باشد با پیشنهادات دکتر طیب نیا و اعضای شورای عالی بورس تلاش می شود.

وی در خصوص روند توقف طولانی مدت نمادها و اقداماتی که پیرامون آن انجام شده، گفت: اقداماتی در جهت رفع توقف طولانی مدت نمادها انجام می شود تا نقد شوندگی در بازار سرمایه ارتقا پیدا کند.

محمدی تدوین لایحه بازار سرمایه را یک اقدام موثر دیگر برشمرد و گفت: بروز رسانی سامانه معاملاتی در سه ماهه اول سال جاری نهایی می شود و سامانه های تکمیلی تا پایان سال انجام می شود.

سخنگوی سازمان بورس در ادامه به موضوع حجم مبنا و دامنه نوسان به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه اهالی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: حجم مبنا و دامنه نوسان، تا پایان سال با موافقت شورای عالی بورس تعدیل می شود. بر این اساس حذف حجم مبنا و رسیدن دامنه نوسان به دامنه پویا از جمله اقداماتی است که در جهت افزایش حجم معاملات در سال جاری انجام می گیرد.

در خاتمه ، سخنوی سازمان به اهمیت فرهنگ سازی در رونق و توسعه بازار سرمایه پرداخت و با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم در بازار سرمایه معطوف به فرهنگ سازی و ارتباط با مخاطبان است ، گفت: این نمایشگاه می تواند در تحقق این هدف و برقراری این ارتباط موثر باشد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
آقای محمدی امیدوارم اعتبار شما در پایان کار بالاتر از گذشته باشد .موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
دلایل عدم توفیق بورس دولت ومجلس است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
دولت روحانی پدر بازار سرمایه در اورد و شرکتهایی چون سنگ اهنی ها و معدنی ها و پتروشینیها را نابود کرد حال وعده سرخرمن دم انتخابات میدهید که چی؟
hatef
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷
سلام دوستان.من خودم به روحانی رای می دهم.سهم دارو عبیدی از سال 89 تا امروز 19 برابر شده است.فراموش نکنید اقای طیب نیا یکی از پرانرژی ترین وزیر های بعد از انقلاب بوده است.اشتباهات دولت احمدی نژاد و تاثیر ان بر اقتصاد ایران را با تلاش و کوشش دولت روحانی برای بهتر شدن اقتصاد ایران قاطی نشود.خواهشمندم به امارهای واقعی اقتصاد در هر2 دولت توجه بفرمایید.پول هایی که باید برای اقتصاد ایران هزینه می شدش در 2 دولت احمدی نزاد و روحانی بررسی شود.نتیجه را به اطلاع عموم برسانید.سپاس دار شماییم.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
آقای رئیس (شاپور محمدی) ما سهامداران خرد عاجزانه استدعا داریم هر چه زودتر سهام ک طبس از ممنوع متوقف خارج و قابل معامله گردد. بخدا در این سهم بیچاره شدیم. از بورس نیوز عزیز نیز استدعامندیم در خصوص ک طبس گزارش مبسوطی ارائه شود، صمیمانه سپاسگزاریم.
اندرزگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
بفروشید تو این 10- 20 روزه سهم هاتون رو که بعدش عجیب میریزه...........
hatef
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
سلام دوستان.آقای اندرزگو دوست بلندمنش چرا برای پیشنهادخود دلیل ارایه نکردید.یه جمله نوشتید و تمام.از سال1389 تا امروز سهم دارو عبیدی 19 برابر شده است.خواننده های این ستون چرا وچگونه حرف شما رو بپذیرند.بفرمایید دلیل این پیشنهاد شما چیست.سپاس دار شماییم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
انشاءالله تا اون موقع شاهد یه تغییر مدیریت اساسی در بورس باشیم و کسانی که با عرضه بی در و پیکر اوراق خزانه بورس را نابود کردند جای خودشون را به مدیران مدبر و با کفایتی که واقعا دلسوز بازار سرمایه و سرمایه گذاران جان بر لب رسیده هستند بدهند.
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
اگر اومدی بگی که مثبت بودن شاخص کار تو است اشتباه میکنی . به خاطر انتخابات است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
مثل اینکه فنوال خبرهای هست بشتابید
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
با عرض سلام خدمت سروران عزيزم عرض كنم صنعتي دريايي صدرا با 4000 ميليارد تومان بدهي وپروژه هاي ناتمام قيمت 1350 آفرين به رييس بورس اين مملكت آخر كلاه برداريه عده كثيري از مردم بدبخت خواهند شد در مورد شپلي هم گفتم اما كجاست گوش شنوا