بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر : ۱۷۴۱۱۰


شرایط ارائه ایده در نمایشگاه بورس فراهم شد/ سامانه های سهام عدالت و پدیده شاندیز مغایر با قانون نیست
مدیر عامل فرابورس گفت: ایجاد سامانه های سهام عدالت و یا سامانه پایاپای سهام پدیده شاندیز فعلا مغایر با قانون نیست، اما اگر قرار است معامله ای صورت گیرد، قطعا تحت نظارت بازار سرمایه صورت خواهد گرفت.

امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران در گفت وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس با اشاره به فراهم شدن فضای مناسب برای فین استارها در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران گفت: فرابورس ایران اکو سیستم فضای ایده و شرکت های دانش بنیان را به طور کامل در فاینکس 20177 فراهم کرده که در این فضا استارت آپ ها ، شتاب دهنده ها ،صندوق های جسورانه، تامین سرمایه ها و شرکت های سرمایه گذاری در کنار سازمان بورس و بورس ها حضور دارند.
هامونی عنوان کرد: حتی شرکت هایی که در حوزه بانک فعالیت می کنند مثل خدمات انفورماتیک از جمله مجموعه هایی هستند که اگر در حوزه پول تکنولوژی وجود داشته باشد، می توانند در فین استارز ورود پیدا کنند. در حوزه بیمه نیز بیمه مرکزی راغب است به این حوزه ها ورود کند که با معرفی مدیر آی تی آن مجموعه تکنولوژی هایی که لازم است، در حوزه بیمه توسعه یابند، معرفی می شوند.
وی در برابر این پرسش که تکلیف سهام عدالت و موضوع پذیرش شرکت های تعاونی روستایی و سرمایه گذاری های استانی در فرابورس و درج آنها در این بازار چه زمانی روشن می شود؟ گفت: این موضوع هم اکنون بر عهده سازمان خصوصی سازی و رییس آن گذاشته شده است.
هامونی در برابر این پرسش که آیا ایجاد سامانه های سهام عدالت و یا سامانه پایاپای سهام پدیدهشاندیز آیا مغایر با قوانین و مقررات بازار سرمایه نیست؟ گفت: این سامانه ها مغایر با قانون فعلا نیست، اما اگر معامله ای باید صورت بگیرد، بطور قطع تحت نظارت بازار سرمایه صورت خواهد گرفت 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر