بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
طي كنفرانس خبري مديرعامل كارگزاري بانك سامان؛

معاملات آنلاین "سامان پیشتاز" رسماً رونمایی شد

مهرآور قابليت يادداشت نويسي و به كار بردن فيلترهاي مورد نياز در بازار سهام و دسترسي به خلاصه مجامع شركت ها در قالب برداشت تحليلي از جلسات آنها را از ديگر مزيت هاي اين سامانه برشمرد.
کد خبر : ۱۷۴۱۲۵
نویسنده :
کیوان فر

مدير عامل شركت كارگزاري بانك سامان در دومين روز از برگزاري دهمين نمايشگاه بورس، بانك و بيمه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر شد و از رونمايي نرم افزار معاملات آنلاين اختصاصي اين شركت كارگزاري با نام"سامان پيشتاز"خبر داد.

به گزارش خبرنگار بورس نيوز، حميدرضا مهرآور طي اين نشست خبري به تشريح نحوه عملكرد اين سامانه پرداخت و گفت: این محصول که با نام اختصاری"سامان پیشتاز"در خدمت فعالان بازار سرمایه قرار گرفته، پس از ماه‌ها بررسی نیاز مشتریان و با بهره‌گیری از توان کارشناسان این شرکت تهیه و ارایه شده است.

وي در بيان مزايا و ويژگي هاي خاص اين سامانه نسبت به ساير سامانه هاي معاملات آنلاين اظهار داشت: دسترسی همزمان به امکانات در كسري از ثانيه، سرعت و توانمندی ویژه در ارسال درخواست‌های با حجم بالا، دسترسی به تحلیلگر آنلاین در نرم افزار معاملاتي، یکپارچگی نرم‌افزارهای معاملاتی آنلاین، اینترنتی و آتی سکه و باشگاه مشتریان در یک صفحه از جمله امکانات این نرم‌افزار است. ضمن اینکه سرور اختصاصی قدرتمند کارگزاری بانک سامان پشتوانه این نرم‌افزار جدید است و قابليت درج اخبار دسته بندي شده بسيار كوتاه و اثرگذار از كليه رسانه هاي تأثير گذار را دارد و امكان ارايه تحليل هاي آنلاين آماري وضعيت بازار داخلي و جهاني جهت تصميم گيري سريع و همه جانبه از ديگر ويژگي هاي اين سامانه است.

مهرآور قابليت يادداشت نويسي و به كار بردن فيلترهاي مورد نياز در بازار سهام و دسترسي به خلاصه مجامع شركت ها در قالب برداشت تحليلي از جلسات آنها را از ديگر مزيت هاي اين سامانه برشمرد.

وي افزود: سامانه معاملات آنلاين"سامان پيشتاز"به دنبال اين هدف بود تا تمامي نيازهاي اطلاعاتي يك سرمايه گذار اعم از تحليل بنيادي، تحليل تكنيكال و نيز اخبار جديد را در كنار پرتفوي سرمايه گذاري فرد به ويژه روي يك نرم افزار معاملاتي آنلاين پاسخگو باشد. اين در حالي است كه نرم افزارهاي معاملات آنلاين موجود تنها امكانات اوليه و محدودي را به افراد ارايه مي دهند و در حوزه تكنيكال نيز تنها تعدادد معدودي از انديكاتورها و اوسيلاتورها را در اختيار دارند؛ حال آنكه در اين سامانه بيشترين تعداد اوسيلاتور و انديكاتور پركاربرد در دنيا، در اختيار كاربران است. ضمن اينكه همزمان با دسترسي به قابليت هاي تحليلي مختلف، فرد به پرتفوي لحظه اي سرمايه گذاري خود نيز دسترسي دارد.

مهرآور در خصوص تفاوت موجود بين ساعت نرم افزارهاي معاملاتي آنلاين با ساعت معاملات رسمي بورس و چگونگي حل اين چالش در سامانه"سامان پيشتاز"گفت: يكي از مشكلات سرمايه گذاران در تفاوت زماني بين ساعت نرم افزارهاي معاملاتي آنها با ساعت رسمي سپرده گذاري و بورس بود كه در برخي موارد اين تفاوت زماني برخي فرصت هاي خريد و يا فروش را از افراد سلب مي كرد، اما در سامانه جديدد طراحي شده اين نقص برطرف شده و ساعت آن با ساعت رسمي معاملات در سپرده گذاري و سامانه معاملات بورس قابليت انطباق را دارد.

مدير عامل شركت كارگزاري بانك سامان ضمن اعلام اينكه استفاده از اين سامانه بومي سازي شده كاملاً رايگان است، طراحي آن را يك انقلاب در حوزه تكنولوژيك در بازار سرمايه برشمرد و گفت: ميزان دقت اين سامانه معاملاتي از ساير نرم افزارها و سامانه هاي معاملاتي آنلاين موجود بيشتر بوده و صد در صد تضمين شده است؛ ضمن اينكه معامله گران مي توانند به كمك آن در بورس هاي مختلف بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس، آتی سکه و... فعاليت كنند.

وي با اشاره به اينكه تمام تنظيمات و امكانات اين سامانه به زبان فارسي قابل استفاده است، گفت: در اين سامانه نياز به استفاده از ماشين حساب به صفر رسيده و در بخش سفارش ها امكان دريافت خروجي در سه قالب از جمله اكسل وجود دارد.

افزايش قابليت هاي معاملاتي و ثبت سفارش ها از جنبه محدوديت هاي ريالي و حجمي اعمال شده براي خريد و فروش سهام، محاسبه دقيق ميزان كارمزد و نقطه سر به سري و يكپارچه شدن سامانه معاملات آفلاين و آنلاين در"سامان پيشتازاز ديگر ويژگي هايي بود كه مهرآور به آنها اشاره كرد.

وي در خصوص لزوم طراحي اين سامانه پرقدرت گفت: برقراري ارتباط با omsها همواره يكي از مشكلات كارگزاري ها بوده و هست. چراكه يا آنها امكان ارايه سامانه هاي مورد نياز كارگزاري ها را نداشته اند و يا ارايه سامانه هاي طراحي شده قبلي به همه شركت هاي كارگزاري، به صلاح omsها نبوده است. افزون بر اين، در چنين فضايي آنچه به عنوان يك سامانه معاملات آنلاين كاربردي و كامل مدنظر ما بود، در كشور وجود نداشت و همين امر منجر به طراحي اين سامانه پيشتاز اختصاصي شد.

مديرعامل شركت كارگزاري بانك سامان در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نيوز پيرامون امكان استفاده از اين سامانه براي معامله در بورس هاي دنيا، گفت: به طور قطع اين امر يكي از برنامه هاي ما است و در همين راستا طي سال جاري نسخه انگليسي آن مي شود؛ چراكه اين سامانه قابليت وصل شدن به بازارهاي جهاني را نيز دارد. در اين رابطه گرچه قابليت هاي زيادي براي اين سامانه پيش بيني كرده ايم، اما براي به ثمر نشستن اين قابليت ها به صورت تدريجي پيش خواهيم رفت.

وي همچنين در بيان برنامه هاي آتي اين شركت كارگزاري جهت توسعه خدمات به مشتريان به خبرنگار ما گفت: در ادامه معرفي اين سامانه پيشتاز، در نظر داريم از اين پس تمام نرم افزارها و سامانه هاي مورد استفاده در كارگزاري بانك سامان را به صورت اختصاصي طراحي و به مشتريان ارايه كنيم.

معاملات آنلاین

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عالی بود.تبریک میگم موفقیتتونو