بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر : ۱۷۴۱۳۴

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری متهمی که با سوء استفاده از تصاویر شاکیه قصد اخاذی را داشت خبر داد.  
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ کاکوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت‌: با طرح شکایتی به این پلیس مبین گردید شخصی ناشناس اقدام به ارسال تصاویر بسیار خصوصی شاکی در محیط یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده است و با تهدید به انتشار آنها قصد اخاذی از وی را دارد لذا با توجه به اهمیت موضوع و اظهارات اخذ شده پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: با بررسی فنی ومهندسی صورت گرفته و با استعلامات انجام شده آدرس متهم شناسایی و طی آموزش‌های لازم به شاکیه با یک قرار صوری متهم در مترو صادقیه طی یک عملیات ضربتی توسط تیم عملیات ویژه این پلیس دستگیر و با رعایت موازین شرعی به پلیس دلالت داده شد.
 
سرهنگ کاکوان در ادامه گفت‌: متهم در ابتدا منکر هر گونه نیت اخاذی و ارتباطی با شاکیه شد ولی با توجه به مستندات و ادله به دست آمده لب به اعتراف گشود و قصد و نیت خود را اخاذی و کسب در‌آمد از شاکیه بیان داشت لذا پرونده به همراه متهم‌ به دادسرای ناحیه 31 تهران ارسال شد و متهم در برابر قانون قرار گرفت.
 
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان گرامی تذکر و توصیه نمود: عکس‌ها و فیلم‌های شما جزء حریم خصوصی و خانوادگی شماست لذا از ارسال آنها به افراد ناشناس و دوستان اینترنتی خودداری نمایید تا دچار مشکل نشوید.
 
وی تاکید کرد: اشتراک گذاری تصاویر و فیلم‌های خانوادگی و خصوصی در شبکه‌های اجتماعی اشتباه است و این فرصت را به افراد سودجو و فرصت طلب می‌دهد تا با این تصاویر به دنبال مزاحمت و اخاذی از کاربران باشند.
 
سرهنگ کاکوان در پایان گفت: کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir‌ قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت نمایید.
 
 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر