بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر : ۱۷۴۱۴۱

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال آن هستیم تا اشکالات طرح اختصاص 3 درصد از پیمان‌های نفتی منطقه به استان را پیدا و در اقدامات بعدی این مسأله را نیز برای استان پایدار کنیم تا 3 درصد از درآمد پیمان‌هایی که در منطقه نیز بسته می‌شوند به خوزستان اختصاص پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاددر گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: قانون اختصاص دو درصد از فروش نفت به 3 درصد تبدیل شده و برای استان پایدار است و هیچ مشکلی ندارد و در قانون بودجه 96، 3 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت به استان خوزستان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس استان علاوه بر 3 درصد فروش نفت که در برنامه بودجه 96 تصویب شد، به دنبال اضافه کردن اختصاص 3 درصد از پیمان‌های نفت در منطقه بودند که هرگاه پیمان نفتی در منطقه بسته می‌شود، 3 درصد از آن پیمان به حوزه پیرامون عملیات اجرایی آن پیمان اختصاص پیدا کند که این مسأله با ایراد شورای نگهبان مواجه شد و فعلاً تصویب نشده است.

ناصری نژاد تصریح کرد: این کار را امسال نتوانستیم به نتیجه برسانیم اما قطعا در آینده به نتیجه خواهد رسید و از این موضوع دست بر نخواهیم داشت تا 3 درصد از درآمد پیمان‌هایی که در منطقه نیز بسته می‌شوند به خوزستان اختصاص پیدا کند.

وی گفت: الزام شرکت‌های نفتی به بکارگیری نیروهای بومی، پیمانکاران بومی، بحث کمک به محیط زیست و تقویت مسائل زیست محیطی در مجلس تصویب شده و هیچ مشکلی ندارد و شرکت‌های نفتی موظف هستند به این قوانین پایبند باشند.

ناصری نژاد ادامه داد: شرکت‌های نفتی عملکرد مناسبی در بحث خدمات اجتماعی به مناطق نفتی در استان خوزستان نداشته‌اند و بسیاری از مشکلات وجود دارند که نفت می‌تواند آن‌ها را حل کند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون روند، مثبت است و توجه مسئولان به این مسأله و بحث خدمات اجتماعی نفت بهتر شده است اما ابتدای کار هستیم و تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله زیادی داریم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
آسفالت راه های روستایی - مالچ پاشی در کویرها - ...