بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
گفتگوی اختصاصی مدیر عامل بورس کالای ایران با بورس نیوز:

سایپا با سراتو به بورس کالا می آید

به گفته وی تاکنون محصولی از شرکت ایران خودرو برای عرضه در این بازار نهایی نشده است.
کد خبر : ۱۷۴۱۴۹
نویسنده :
کیوان فر

دوسالی می شود که موضوع عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده، اما این موضوع هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است. هر چند در این رابطه برخی خودروسازان به دنبال عرضه محصولات تولیدی خود از مکانیزم بورس کالا کنند، اما با توجه به قیمت گذاری خودرو در کشور به وسیله شورای رقابت، این سوال مطرح است که آیا نرخ گذاری خودرو به صورت رقابتی در  بورس کالا امکان پذیر است یا خیر؟ و اجرای این برنامه در چه مرحله ای قرار دارد؟

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران در پاسخ به این سوال به خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در خصوص عرشه محصولات خودروسازان در بورس کالا هدف تامین مالی از طریق این بازار بود و طبق مذاکرات به عمل آمده با خودروسازان داخلی مقرر گردید این فرآیند بر مبنای میزان تولید و با رسیدن تیراژ آن به یک حد قابل اتکا برسد تا اساس قیمت گذاری برمبنای عرضه مناسب به درستی صورت گیرد.

حامد سلطانی نژاد افزود: راه اندازی چنین بازاری در مرحله نخست نیازمند بازار نقد اولیه و پذیرش در هیات پذیرش بورس کالا است. اما در ابتدای امر یکی از خودروسازان برنامه عرضه خودرویی را در بورس کالا دنبال می کرد که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت بود و با این شرایط امکان عرضه و کشف قیمت در بورس کالا وجود نداشت.

وی با اشاره به رد پذیرش پراید در بورس کالا اعلام کرد: خودروسازی سایپا طبق مراحل قانونی سپری شده آماده عرضه یکی از محصولات خود بوده و پس از ارایه برنامه فروش مشخص و فروش نقدی آنچه که از این محصول تولید می شود، می تواند این امر را به مرحله اجرا در آورد. بدین ترتیب با وجود عدم امکان عرضه پراید در بورس کالا، بزودی خودروی سراتو می تواند در این بازار کشف قیمت شده و معامله شود.

به گفته وی تاکنون محصولی از شرکت ایران خودرو برای عرضه در این بازار نهایی نشده است.

سلطانی نژاد در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: تمامی مراحل برای عرضه خودرو در بورس کالا نهایی شده و با اعلام آمادگی از سوی خودروسازی سایپا این برنامه می تواند به مرحله اجرا درآید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
بیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
سلام مونتاز کار افتابه لکن ساز کرانفروش شرکتی که ملیت ان معلومنیست وعلمدار ربا خواری وسفته بازی ومسخ جامعه است بزرکترین خیانتها در خوذوسازیها به اسم مردم وکشور انجام می شود وبه کام منافقان