بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر : ۱۷۴۱۵۷


کسی که وارد عرصه‌ی سیاست میشود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتی را که می‌کند، تا سه تا چهار تا حرکت بعد از او را هم پیش‌بینی کند. 

 مشرق - فتنه ۸۸ یکی از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی در جمهوری اسلامی است که رهبر انقلاب تا آخرین لحظات سعی داشتند سران این جریان را جذب کنند. ایشان در آبان‌ماه ۱۳۸۸ و در دیدار با نخبگان در این باره می‌فرمایند: مردم بیایند، یک شرکتِ به این عظمت، یک نصاب‌شکنی، یک رکودشکنی در دنیا در مردمسالاری، در دمکراسی‌ای که اینقدر ادعایش را میکنند، انجام بگیرد، بعد یک عده مفت و مسلّم بیایند بدون استدلال، بدون دلیل، همان فردای انتخابات بگویند: انتخابات دروغ است! این کار کوچکی است؟! این جرم کمی است؟! یک قدری باید منصف بود توی این قضایا. دشمن هم حداکثر استفاده را از این کرد. یک عده هم هستند در داخل کشور، از اول با نظام جمهوری اسلامی موافق نبودند - مال امروز و دیروز نیست، سی سال است که موافق نیستند - از این فرصت استفاده کردند، دیدند عناصری وابسته‌ی به خودِ نظام، از خودِ نظام، دارند این جور میدانداری میکنند، اینها هم وقت را مغتنم شمردند، آمدند داخل میدان؛ و دیدید. 
 
من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتی که صحنه‌گردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصی دادم. من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی میزنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصی، پیغام خصوصی، نصیحتِ لازم انجام میگیرد، وقتی انسان ناچار میشود، یک حرفی را می‌آورد در علن بیان میکند. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع میکنید، اما نمیتوانید تا آخر کنترل کنید؛ می‌آیند دیگران سوءاستفاده میکنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معنای این کار چیست؟ آنی که وارد عرصه‌ی سیاست میشود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتی را که میکند، تا سه تا چهار تا حرکت بعد از او را هم پیش‌بینی کند. شما این حرکت را میکنی، رقیبت در مقابل او آن حرکت دیگر را خواهد کرد؛ باید فکرش باشی که تو چه حرکتی خواهی کرد. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
این یه واقعیته و کسی باید خودشو به نادانی بزنه، اگه سران فتنه بخاطر امیال شخصی اون بدبختیها رو درست نمیکردن نه تحریمها شدت پیدا می کرد و نه وضعیت کشور اینقدر خراب می شد.
امیر
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
سران فتنه با اشتباهی که کردن مرگ سیاسی خودشون رو رقم زدن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
چون قدرت و زور و اسلحه و پول دست توست با سرکوب حرف می زنی . مردم در درونشان ازت متنفرند.
علی
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
اون شاه ملعون بود که با زور و پول و اختناق مردم رو خفه میکرد که مردم انداختنش بیرون، الان هم بعد چهل سال با همه مشکلات هر 22 بهمن ارادتشون رو به حضرت آقا نشون میدن.
ناشناس
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
اینها هم ته مونده های همون شاه ملعون هستن که فکر میکنن الان مثل زمان اون بی عرضه و پدر بدتر از خودش است
سلمانی
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
باآرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای شما و همه خدمتگزاران به انقلاب اسلامی ایران.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
فتنه ای در کار نبود اگر هم فرض کنیم که بوده عامل اصلی احمدی نزاد بود از روز اول که آمد 84کمر بندش را از رو بسته بود وکار را بجایی رساند که جلوی رهبر هم ایستاد روزی که هاشمی وموسوی میگفتند ما احساس خطر میکنیم خیلی ها قبول نمی کردند البته مردم ما یه چیزی خیلی دوست دارند اینکه یه آدم کوچک جلوی یه شخص بزرگ بایستد حتی اگر به ضرر خودشان هم باشد.
ناشناس
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
قبل از احمدی نژاد موسوی جلوی رهبر ایستاد.
اصغر
KAZAKHSTAN
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
سلام بورس نیوز محترم خبر را طوری منعکس می کنی که ادم خیال می کند پیام مربوط به امروز است لطفا از بورس بنویسید وسهامداران را اگاهی بخشید !!!!!!!!!
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کو گوش شنوا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
سلام از اول انقلاب این فتنه بیشگان خیانتهای بی شماری انجام دادهاند وفکر می کنند مردم نادان هستند همان رفسنجانی در مجلس امبراتوری برای غودش درست کرد وهرجه بدبحتی داریم از این منافقان است که سال 88 می خواستند به مقصود به رسنذ منتهی خدا در کمین ستمکاران بیدا وبنهان است واکر رهبری و ولایت نبوذ ریشه این منافقان را خشک می کردیم جشمهای انقلاب سخت مراقب این خیانت بیشکان است که از دویست سال قبل تا حالا راه حیانترا در بیش کرفتهاند امروز جیزی نذانسته نداریم واکر احساس خیانت کنیم ریشههای قدیمی انها را حسابشان را می رسیم فکر نکنید از جشمهای انقلاب بنهان شدهاند از بیر وجوان میراث دار همه را می شناسیم منتهی با ولایت زندهایم تا زندهایم رزمندهایم در همه جای دنیا شک نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
لعنت به سران فتنه
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
عشقی عشق، میخواستن مردمو مقابل شما قرار بدن ولی روز 9 دی با اون عظمت فقط عکس شما بود و امام(ره)، وجب به وجب این خاک غواصان شهید دست بسته گوش به فرمان شما هستن.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
ما انقلابمان واسلاممان را دوست داریم واینکه به راحتی به شخص مومن وانقلابی انگ بزنیم را دوست نداریم کسی که در دوران جنگ نخست وزیر امام بوده وآزمایش داده ودرمقابل ضد انقلاب واقعی ایستاده امروز به ایشان نامهای متفاوت بگذاریم اشتباه است آقا کسی به آقای احمدی نژاد اعتراض کنه که منافق نیست بلکه کسی که در مقابل رهبر بیستد آن نامها برازنده خوش میباشد
ناشناس
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
خودت متوجه شدی چی نوشتی؟
ناشناس
NETHERLANDS
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
لعنت خدا بر بورس نیوز که نظرات مثبت و منفی رو دستکاری میکنه خیلی تابلوست