بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر : ۱۷۴۱۶۶


خبرگزاری فارس: عرضه اولیه سهام فولاد کاوه جنوب کیش در آینده نزدیک/ اختلاف در قیمت‌گذاری دلیل تعویق عرضه اولیه به‌پرداخت

درگاهی با بیان اینکه به احتمال زیاد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ درصد از سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بازار اول بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد، گفت: اختلاف بر سر قیمت‌گذاری سهام شرکت به‌پرداخت دلیل اصلی تعویض این عرضه اولیه بوده است.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ مدیر اداره پذیرش بورس اوراق بهادار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران بازار سرمایه گفت: 10 درصد از سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای نخستین‌بار پس از پذیرش و درج نماد به احتمال زیاد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری از طریق بازار اول بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد.

اسماعیل درگاهی با اشاره به وضعیت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: نماد معاملاتی این شرکت هم‌اکنون در تابلوی معاملات بورس تهران درج شده و آخرین اطلاعات آن از طریق شبکه کدال در دسترس عموم سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سهامدار عمده این شرکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، گفت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از جمله شرکت‌های تکنولوژی‌محور در منطقه هرمزگان بوده و از جمله شرکت‌های فلزی آینده‌دار در بازار سرمایه خواهد بود.

مدیر اداره پذیرش بورس اوراق بهادار در ادامه با بیان اینکه شمش فولاد از جمله محصولات اصلی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است، گفت: کوره این شرکت به روش قوس الکتریکی بوده و قدمت آن به 11 سال پیش بازمی‌گردد.

وی در مورد عدم عرضه اولیه سهام شرکت به‌پرداخت گفت: اختلاف بر سر قیمت‌گذاری این سهم در بازار و مفروضات سهامدار عمده در نحوه کشف قیمت آن دلیل اصلی تعویق عرضه اولیه سهام به‌پرداخت در بورس تهران بوده است.

در ادامه این نشست، هادی طاهری عضو هیأت مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و نماینده بنیاد مستضعفان در این شرکت گفت: این شرکت از جمله شرکت‌های پروژه‌محور بوده و بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در کنار جذب منابع 1600 میلیارد تومانی تاکنون شاهد 2600 میلیارد تومان در این شرکت بوده که حاکی از ارزش ذاتی بالای این سهم از رقم EPS می‌باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عمده محصولات تولیدی این شرکت به بازارهای صادراتی دنیا ارسال می‌شود، گفت: به دلیل شرایط نامطلوب کسب و کار و تداوم آثار تحریم‌ها در کشور نمی‌توان برآورد دقیقی از چشم‌انداز اقتصادی داشت، با این همه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در حالی در سال مالی 95 توانست سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را در حدود 6 تومان برآورد کند که برای سال مالی 96 برمبنای صادرات 700 هزار تنی شمش فولاد و یک میلیون 700 هزار تنی آهن اسفنجی و سایر محصولات فولادی EPS برآوردی خود را مبلغ 184 ریال تعیین کرده است.

طاهری با بیان اینکه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از معدن اختصاصی سنگ‌آهن در منطقه سنگان خراسان برخوردار است، گفت: در عین حال از طریق شرکت فولاد شرق در منطقه سنگان به منظور تولید کنسانتره و همچنین تولید 5 میلیون تنی گندله سنگ آهن مجوزهای لازم اخذ شده است.

در ادامه این نشست، ابوترابی نماینده بنیاد مستضعفان در مجموعه هتل‌های کوثر پارسیان گفت: برای نخستین‌بار 15 درصد از سهام هتل کوثر اصفهان طی 6 ماه آینده از طریق فرابورس ایران عرضه اولیه خواهد شد.

وی به پیش‌بینی 30 درصد رشد سودآوری‌ها برای سال مالی جاری در این شرکت اشاره کرد و افزود: علاوه بر برنامه افزایش سرمایه شرکت هتل کوثر اصفهان توانسته است از طریق برنامه‌ریزی در زمینه پوشش 80 درصد سطح اشغال هتل همواره از درآمدی شناور در این صنعت برخوردار شود.

مدیرعامل هتل کوثر اصفهان باسازی فاز قدیم ساختمان این هتل در سال جاری را یادآور شد و گفت:‌در صنعت هتلداری چنانچه تغییر و به‌روزرسانی وجود نداشته باشد و همچنین توسعه کمی و کیفی در همه ابعاد در دستور کار مدیران قرار نگیرد به طور حتم با شکست روبه‌رو خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
فقط امیدوارم تجربه ناموفق عرضه اولیه سهام دارویی برکت تکرار نشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
عرضه اولیه سهام مبین وان-شرکت تجهیزات نفت ایران- ایرانسل - شرکت هپکو -پالایشگاه کرمانشاه