بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
یک کارشناس بازار ارز پیش بینی کرد:

روند دلار در آستانه انتخابات پیش رو و پس از آن

به نظر می آید کاهش یا حداقل ثبات قیمت دلار تا نزدیک انتخابات ریاست‌ جمهوری به خاطر یکسری مسائل پوپولیستی(عوام گرایانه) ادامه داشته باشد.
کد خبر : ۱۷۴۱۶۹
نویسنده :
یارمحمدی
اقتصاد ایران در حالی آخرین روزهای سال 1395 را پشت سر گذاشت که برنامه ریزی برای تک نرخی کردن ارز در دستور کار قرار دارد. بخش خصوصی نیز در اولین مطالبه خود از دولت، یکسان سازی نرخ ارز با هدف از میان رفتن رانت در این عرصه را خواستار شده است. پس از یکسان سازی نرخ ارز قمیت دلار قطعا به قیمت واقعی خود که بالاتر است میل می کند که به نظر می رسد اتفاق خوبی برای اقتصاد باشد.
یکسان سازی نرخ ارز پیش بینی آینده را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ساده کرده و همچنین رانت موجود میان ارز رسمی و نرخ ارز در بازار آزاد را از میان می برد.
قیمت دلار برای اقتصاد ایران شاخصی بسیار مهم و تعیین کننده محسوب می شود و نوسانات قیمتی افزایشی سبب می شود یک باره قیمت انواع کالا در ایران رو به افزایش بگذارد این در حالی است که به دلیل وجود پدیده چسبندگی در این بازار ، کاهش قیمت دلار سبب ریزش قیمت اقلام نمی شود.
آنچه که به بازار آرامش می‌ دهد، قیمت ارز نیست؛ بلکه نبود نوسان‌ های شارپی است. بازار در نبود نوسان‌ های غیر قابل پیش‌ بینی آرامش بیشتری دارد تا در رفت و برگشت‌ های سریع؛ حتی اگر این رفت و برگشت‌ ها در قیمت‌ های پایین‌ تر صورت بگیرد.
به نظر می آید کاهش یا حداقل ثبات قیمت دلار تا نزدیک انتخابات ریاست‌ جمهوری به خاطر یکسری مسائل پوپولیستی(عوام گرایانه) ادامه داشته باشد.
امید است امسال شرایط برای تک نرخی شدن ارز مهیا گردد و دلار با توجه به فاکتورهای بنیادی اقتصادی بتواند تعدیل شده و با ایجاد بورس آتی ارز گام مهمی برای توسعه اقتصادی کشور برداشته شود.

نیما کرامت کارشناس بازار ارز و آتی سکه

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
دلار بهترین فرصت برای خرید هستش تا یک هفته قبل انتخاباات