بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر : ۱۷۴۱۷۳


سرویس صحن
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، گفت:منطقه آزاد ارس که قرار بود ناجی اقتصاد شمالغرب کشور باشد، در سایه مدیریت ضعیف و ناکارآمد، خودش در باتلاقی از مشکلات گرفتار آمده است.

منطقه آزاد ارس در باتلاقی از مشکلات گرفتار شده است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد حسن‌نژاد در نشست علنی امروز (30 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت در گذشت هموطنان در سیل اخیر آذربایجان، اظهار داشت: از مقام معظم رهبری به دلیل همدردی و اعزام نماینده به مناطق سیل زده تشکر می‌کنیم و از رئیس جمهور نیز می‌خواهم که حتما از پل غله زار آذرشهر بازدید نمایند تا از نزدیک دسته گل وزارت راه و شهرسازی را ببینند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل حساسیت بالای مردم منطقه در خصوص منطقه آزاد ارس لازم می دانم، مشکل منطقه آزاد ارس را مطرح کنم، ما از فلسفه ایجاد این منطقه آزاد حمایت می کنم که نعمتی برای مناطق مرزی است، اما منطقه آزاد ارس که قرار بود ناجی اقتصاد شمالغرب کشور باشد، در سایه مدیریت ضعیف و ناکارآمد، خودش در باتلاقی از مشکلات گرفتار آمده به گونه ای که توان پرداخت حقوق و عیدی کارمندان خود را ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه منطقه آزاد ارس به سمت مرند و هادی شهرعلی رغم تصویب در کمیسیون اقتصادی در 2 مرحله، از حمایت مدیران دولتی محروم می‌باشد، ادامه داد: در 4 سال تنها 5 کیلومتر جاده ساخته شده است، آمیکو بزرگترین و قدیمی ترین واحد تولیدی بر اثر لجبازی مدیر شما تعطیل شد.

حسن نژاد با بیان اینکه خودروسازی بریلیانس نیز به تبریز منتقل شد، افزود: فرصت شغلی 700 نفری نساجی ترکیه ای به خاطر عدم تامین برق از دست رفت و فرودگاه به دست فراموشی سپرده شد تا گلخانه های عظیم منطقه به سمت ورشکستگی برود و بدتر از همه استخدام بالای 300 نفر به صورت غیر قانونی به علاوه زمین خواری های نجومی که در 2 مورد یعنی خرید اراضی کشاورزی از اهالی منطقه به قمیت 18 هزار تومان و تغییر کاربری به صنعتی و واگذاری به قیمت 5 هزار تومان آن هم به مساحت 106 هکتار به شرکت فولاد آلیاژی و عدم خلع ید آن بعد از 3 سال از عدم انجام تعهدات، خسارت 100میلیاردی به بیت المال وارد کرد.

وی با بیان اینکه در موردی دیگر واگذاری بالای 70هکتار اراضی کشاورزی به افراد خاص برای ساخت ویلا علی رغم دستور صریح آقای ترکان در خصوص عدم واگذاری اراضی کشاورزی به غیر روستایی، انجام شده است، متذکر شد: منطقه را از دست مدیر ضعیف رها کنید و امید را به مرد بازگردانید، دلیل این همه لجبازی برای حفظ مدیری که هیچ کس از آن راضی نیست، قابل درک نمی باشد.

حسن نژاد با بیان اینکه مردم با امضای طوماری عظیم از رئیس جمهوری می خواهند که مدیر منطقه را تغییر دهید، اظهار داشت: فعالان اقتصادی، مردم و بازاریان انتظار دارند تا این مدیر که نارضایتی هایی را ایجاد کرده تغییر دهید.

نماینده مردم مرند و جلفا با بیان اینکه تورم از سال ها پیش گریبان گیر اقتصاد ایران بود که در این دولت تورم کنترل شده است که جای تشکر دارد، بیان کرد: کاهش تورمی خوب است که با افزایش عرصه انجام گیرد، نه کاهش تقاضا با فقیر کردن مردم، که متاسفانه در دولت یازدهم کاهش تورم با کاهش تقاضا همراه بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تورم را از 45 درصد به 15 کاهش نداد بلکه از میانگین 22 درصد به 15 کاهش داد و هرکسی الفبای اقتصاد سنجی را بلد باشد، می داند که تورم 45 درصدی ناشی از آزادسازی نرخ ارز بوده و در سری زمانی لحاظ نمی شود.

حسن نژاد متذکر شد: اگر رای مردم را مجددا جلب کردید، تورم را از طریق افزایش عرضه کنترل کنید تا رضایت مردم را به همراه داشته باشد، کنترل نرخ ارز نیز در دولت جای تشکر دارد، رکود اقتصادی و بیکاری بزرگترین مشکلات اقتصادی در طول سالیان گذشته بوده است که متاسفانه در دولت یازدهم بهبود نیافت و بدتر نیز شد./


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
وقتی یک پیرمرد فسیل 24 شغله رییس منطقه آزاد باشد وضع بهتر از این نیست -مناطق آزاد دروازه قاچاق اجناس بنجول و واردات