بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر : ۱۷۴۱۷۵


دولت آینده با اشراف کامل بر نظام سلامت در مسیر حل مشکلات حرکت کند
مترون بیمارستان دکتر سپیر:
دولت آینده با اشراف کامل بر نظام سلامت در مسیر حل مشکلات حرکت کند
اگر دولت مردان آینده یک بار مانند یک فرد عادی و بدون استفاده از امکانات ویژه خود در یک بیمارستان بستری شوند آنگاه به بسیاری از معضلات و مشکلات در عرصه بهداشت و درمان پی خواهند برد. در غیر این صورت مسلما نمی توانند درک و شناخت درستی نسبت به وضعیت سیستم بهداشت و درمان کشور داشته و به تبع در مورد حل معضلات موجود موفق نخواهند بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، ابراهیم گنجی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات، انتظاراتی در گروه های مختلف مردم و نظام سلامت وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به تقویت بیمه ها، پوشش بیشتر هزینه های درمانی و رفع مشکلات معیشتی کادر درمان بخصوص جامعه پرستاران اشاره کرد. 
مترون بیمارستان دکتر سپیر در ادامه ضمن گلایه مندی از عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: با توجه به گذشت 10 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری متاسفانه این قانون به بهانه های مختلفی از جمله کمبود بودجه هنوز اجرایی نشده است این در حالی است که در رده های دیگر جامعه پزشکی تغییرات تعرفه ها و نیز لحاظ تعرفه های جدید خیلی سریع اجرایی شد. یکی دیگر از انتظاراتی که از دولت آینده می رود، عزم جدی در جهت اجرای این قانونی کلیدی است.
وی ادامه داد: مسلما اجرای این قانون تا حدود زیادی در رفع مشکلات معیشتی کادر پرستاری موثر واقع خواهد شد. همچنین به اجرای عدالت در پرداخت ها در حوزه سلامت نزدیکتر خواهیم شد. 
گنجی افزود: از جمله دیگر خواسته های جامعه پرستاری از دولت آینده، برنامه ریزی برای حل معضل کمبود شدید نیروی پرستار است. چرا که بحث کمبود نیرو در کنار مشکلات استخدامی و معیشتی پرستاران موجبات عدم رضایت و فرسودگی شغلی فزاینده ایشان را فراهم آورده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از دولت آینده انتظار می رود که با اشراف کامل بر حوزه بهداشت و درمان علاوه بر اولویت نهادن سلامتی مردم به عنوان اولین هدف نظام سلامت، در راستای رفع مشکلات و معضلات اصلی به ویژه در حوزه پرستاری اقدامات اساسی ای را صورت دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر