بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر : ۱۷۴۱۸۴

آقای احمدی نژاد دوست دارد در عرصه سیاست بماند و به عنوان یک مهره تاثیرگذار حضور داشته باشد اما به نظر بنده ایشان دیگر آنطورکه خود و اطرافیانشان فکر می کنند، تاثیر گذاری مهمی در انتخابات ندارند.

مازیار قاسمی گودرزی، استاد دانشگاه الیگودرز، در تحلیل انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به خبرنگار استاد نیوز گفت:
"باتوجه به شرایطی که کشور ما در سطح داخلی و بین المللی دارد و اینکه برنامه های اجرایی و سیاست گذاری های دیگر نیازمند زمان است و با توجه به اوضاع روانی حاکم بر جامعه، عقیده بنده این است که آقای روحانی از بخت بیشتری نسبت به بقیه کاندیدا ها برخوردارست. به ویژه نسبت به افراد شاخصی که در این انتخابات ثبت نام کردند، ضریب شانس آقای روحانی را بیشتر می دانم”.
گودرزی در ادامه سخنان خود در خصوص نامزدی آقای جهانگیری، معاون اول آقای روحانی خاطر نشان نمود:
” طبیعتا معاون اول رئیس جمهور، آقای جهانگیری، با ایشان رقابت نخواهند کرد. دلیل شرکت آقای جهانگیری این است که اگر چنانچه رد صلاحیتی اتفاق افتاد و یا اگر فضا سازی انتخاباتی نیاز بود ایشان در کنار اقای روحانی باشند. یقینا نظر اصلاح طلبان روی آقای روحانی است.کسانی هم که در این عرصه در کنار ایشان کاندید بشوند، قطعا به نفع آقای روحانی کنار خواهند رفت. آقای روحانی رد صلاحیت نمی شود، اما حضور آقای جهانگیری بیشتر به دلیل بستر سازی و فضا سازی است، لذا بنده معتقدم که آقای جهانگیری گزینه ای نیست که بخواهد به طور جدی وارد رقابت انتخابات بشود”.
وی در رابطه با فعالیت ها و اقدامات گروه جبهه مردمی و اعلام نامزدی افرادی همچون رئیسی، قالیباف و حاجی بابایی افزود:
"مشکلی که درجمنا وجود دارد این است که هماهنگی های لازم بین اعضا وجود ندارد در نتیجه فرد محور می شوند به همین دلیل الان هرکدام خود را مدعی انتخابات می دانند. در صورتی که اصولگرایان بایکدیگر کنار نیایند و ائتلاف نکنند قطعا شکست خواهند خورد. اگر هماهنگی بیشتر داشتند نمی توان گفت صد در صد اما ضریب امنیت بسیار بالایی در انتخابات داشتند. آقای رئیسی دارای طرفداران جدی و شبکه ارتباطاتی خوبی می باشند. در میان جمنا آقایان رئیسی و قالیباف، از ظرفیت بیشتری نسبت به بقیه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برخوردارند”.
این استاد دانشگاه در خصوص نامزدی آقایان احمدی نژاد و بقایی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام داشت:
"دوره آقای احمدی نژاد تقریبا تمام شده و تلاش هایی هم که می کند، جدی نیست. ایشان دوست دارند در عرصه سیاست بمانند و به عنوان یک مهره تاثیرگذار حضور داشته باشند اما به نظر بنده ایشان دیگر آنطورکه خود و اطرافیانشان فکر می کنند، تاثیر گذاری مهمی در انتخابات ندارند. پایگاه رای اصولگرایی باتوجه به نیروهایی که آن را مدیریت و حمایت می کنند از آن اتحاد و انسجام لازم برخوردار نیستند. ورود آقای احمدی نژاد هم تا حدودی می تواند به ضرر جبهه اصولگرا باشد، البته تا حد نسبی. در واقع، آقای احمدی نژاد شاید بتواند یک موج خبری راه بیندازد اما نمی تواند تاثیر زیادی بر انتخابات داشته باشد. در شرایط فعلی من ایشان و مجموعه شان را موفق نمیبینم”.
گودرزی در نهایت در باره میزان حضور و مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت:
” درکنار نارضایتی های اقتصادی، ما شاهد یک آرامش نسبی هستیم . آقای روحانی در شرایط کنونی گزینه بهتری هستند. کشور ما نیاز به ثبات دارد. اگر رئیس جمهور جدیدی بیاید ممکن است بعضی از سیاست ها و منش هارا قبول نکند و بخواهد تغییر روش و تغییر سیستم بدهد و تغییر کادر مدیریتی از بالا به پایین را داشته باشد باعث هزینه زایی نظام می شود. اگر اقای روحانی مجددا انتخاب شوند این تغییرات بسیار محدود خواهد بود. ثبات اقتصادی و روانی، برجام، تک نرخی شدن نرخ تورم و….می تواند ظرفیت خوبی برای آقای روحانی باشد. انشاالله که مردم در صحنه حضور پرشکوه داشته باشند”.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
MOLDOVA, REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
قهرمان زتده را عشق است ,وقتی یاران سر سفره غنیمت ریاست جمهوریش با او چنان کردند . یاد شعار جماعت افتادم در ان روز کذایی :اینجا کوفه نیست علی تنها بماند !!! ولی گویا این سفله های سفره چران حتی علی ع راهم برای نان می فروشند . باشد درس عبرتی برای دیگران شود
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
اونم مثل شما رجز خونی میکرد این شتر دز خونه شما هم میشینه باید به فکر خدمت باشید نه منافع شخصی
بانوی ایرانی
MOLDOVA, REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
اینهای که قرمز می زنند همانها هستند که در نظرسنجی ریاست جمهوری رای منفی داده اند تا نشان بدهند دولت ناکارامد بوده اگر هم کاستی بوده که بی مقدار بوده ان هم از طرف کار شکنی اربابان اینان بوده . منتخب اینان می گوید اگر نفت 70 دلار شود مردم نان هم گیرشان نمی اید ولی این دولت با نفت 30 دلار مملکت را اداره کرد ومردم در صف یک کاسه اش نایستادند جز انهایی که بخاطر مدرک منتظر میز هستند. انهایی که فنی هستند هم بیکار نمانده اند .