بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر : ۱۷۴۱۹۴

علی طیب نیا صبح پنج‌شنبه در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان بابیان اینکه لرستان نقش بی‌نظیری در دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها، شرافت و عزت ایران اسلامی داشته است اظهار داشت: امسال سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر مبنای درک و شناخت عمیقی از مشکلات چالش‌ها و آسیب‌های اقتصاد ایران طراحی‌شده و هدف آن این است که ضمن اصلاحات ساختاری زمینه را برای دستیابی به رشد اقتصادی متمرکز و پایدار فراهم کند.

وی بابیان اینکه این رشد باید بتواند عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران را به دنبال داشته باشد گفت: بدون رشد اقتصادی مستمر و بالا و بدون ارتقا توان تولید کشور امکان تأمین معیشت مناسب، تأمین کرامت و عزت برای مردم ما وجود ندارد.

وزیر اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه بدون رشد اقتصادی با فقر و نابرابری نمی‌توان مقابله کرد و بدون رشد اقتصادی و بدون تولید رشد یابنده نمی‌تواند از جایگاه مناسبی در عرصه بین‌المللی برخوردار بود گفت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دست‌یابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار به‌عنوان اولویت راهبردی برای نظام ایران انتخاب شده است.

طیبی بابیان اینکه از طریق این رشد می‌توان عدالت را حاکم کرد و رشد پایدار می‌تواند اشتغال مولد را برای جوانان جویای کار کشور فراهم کند افزود: رشد اقتصادی باید درون‌زا باشد و از همه قابلیت‌ها و فرصت‌های موجود بهره بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما کشوری ثروتمند است چه به لحاظ برخورداری از منابع طبیعی و چه نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی افزود: مهم‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی آن است که این استان یکی از نمونه‌های بسیار مناسب از این جهت است.

وزیر اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی در عین اینکه درون‌زا است برون‌گرا هم هست گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته نیست و سعی می‌کند از فرصت‌های موجود در عرصه بین‌الملل بیشترین بهره را برای رفاه بیشتر مردم بهره‌برداری کند.

طیب نیا ادامه داد: از طریق تعاملات خارجی می‌توان سرمایه لازم و دانش فنی را برای تولید بهتر و بهره‌ور‌تر فراهم کرد و از طریق این تعاملات می‌توان بازار صادراتی مناسب را برای تولیدات رقابت‌پذیر کشور فراهم کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
حقوق های 24 میلیونی برخی مدیران دولت با اقتصاد مقاومتی در تناقض است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کدام اشتغال مولد برای جوانان ؟ برای گرفتن پروانه کسب اصناف به اتحادیه اصناف مراجعه میکنید تمام جاهای خوب و پرتردد و مغازه های خوب و پردرآمد قبلا توسط افراد بازنشسته چندشغله تصاحب شده . برای گرفتن جواز تاسیس گلخانه به اداره جهاد کشاورزی مراجعه میکنید میگویند ظرفیت پر است و دیگه جا نداریم .... برای حق التدریس به مدارس دولتی و روستایی مراجعه میکنید متاسفانه قبلا توسط معلمان بازنشسته اشغال شده ... پس جوان بدبخت باید غاز بچراند ؟