بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
بازدهی مثبت در صندوق های با درآمد ثابت همه گیر شد؛

کسب بازدهی بیش از 10 درصدی تنها در یک ماه

برآیند مثبت بازدهی مثبت صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در حالی برای کارنامه کاری فروردین ماه آنها منتشر شده که در این مدت شاخص کل تنها 1.5 درصد بازدهی مثبت را به همراه داشته است.
کد خبر : ۱۷۴۲۱۰
نویسنده :
کیوان فر

بورس در اولین ماه سال 1396 در حالی شاهد نوسانات مثبت و منفی مختلفی بود که صندوق های سرمایه گذاری نیز از این نوسانات چندان بی نصیب نماندند.

به گزارش بورس نیوز، فروردین ماه در حالی پایان یافت که بررسی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در این بازه زمانی چندان خالی از لطف نیست.

بدین ترتیب بررسی آمارهای مربوط به بازدهی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت طی فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که تمامی صندوق های این گروه با کسب بازدهی مثبت این دوره معاملاتی را به پایان رساندند.

در این دوره اما صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری ندای امید عملکرد خیره کننده ای را از خود به نمایش گذاشت و طی بازه یک ماهه بیش از 10 درصد بازدهی مثبت را عاید سرمایه گذاران خود کرد.

البته این میزان بازدهی مثبت در حالی رقم خورد که صندوق مذکور پایین ترین میزان دارایی نقد را در میان سایر صندوق های این گروه در اختیار داشته است. بطوریکه دارایی سایر صندوق ها همگی بالای 69 درصد به صورت نقد بوده است.

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که سایر صندوق ها با اختلاف قابل توجهی در بازدهی محقق شده در جایگاه های بعدی قرار گرفتند. بطوریکه صندوق آتیه ملت و توس ایرانیان به ترتیب با 2.75 و 2.41 درصد بازدهی مثبت عنوان دوم و سوم پربازده ترین ها را به خود اختصاص دادند.

برآیند مثبت بازدهی مثبت صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در حالی برای کارنامه کاری فروردین ماه آنها منتشر شده که در این مدت شاخص کل تنها 1.5 درصد بازدهی مثبت را به همراه داشته است.

در بازه زمانی سه ماه اخیر نیز تنها دو صندوق در کسب عایدی، عملکردی منفی داشتند و مابقی آنها موفق به کسب بازدهی مثبت شدند. هر چند در بالاترین مقدار، بازدهی آنها طی سه ماه گذشته زیر شش درصد بوده است و جالب تر اینکه صندوق ندای امید که طی فروردین ماه پربازده ترین صندوق معرفی شده، طی سه ماه اخیر جزو دو صندوقی بوده که بازدهی منفی داشته است.

در بررسی صندوق های سرمایه گذاری در سهام نیز می توان مشاهده کرد که تنها چهار صندوق موفق به کسب بازدهی بالای 10 درصد شده اند و این امر ناشی از شرایط بی ثبات حاکم بر بورس است که از رونق مطلوب برخوردار نیست.

این در شرایطی است که از امروز رقابت های انتخاباتی کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز آغاز شده و نوسانات ناشی از حاکمیت این فضا در بورس می تواند پرتفوی این گروه از صندوق ها را نیز دستخوش نوسانات زیادی کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
صندوق های با درآمد ثابت = پارکینگ پول = عامل رکود و تنزل شاخص سهام در بورس