بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر : ۱۷۴۲۸۵


معاون اول رئیس جمهوری با انتقاد از وعده های برخی مبنی بر این که میزان اشتغال در کشور را افزایش می دهیم، گفت: ظرفیت اقتصاد مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد بنابراین کسی که بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست اتصال فیبرنوری به منازل در سخنانی افزود: برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.
وی با بیان این که شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، خاطرنشان کرد: اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در عین حال دغدغه اصلی دولت یازدهم را افزایش اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: سالی پنج میلیون دانشجو و یک میلیون فارغ التحصیل در کشور داریم لذا دغدغه اصلی ما باید ایجاد شغل برای آنها باشد.
جهانگیری تصریح کرد: نگاه ما به اقتصاد بایددانش بنیان باشد و خلاقیت و نوآوری در آن ایجاد کنیم لذا باید به دانشگاه ها نگاه ویژه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که اقتصاد کشور به جای این که متکی به منابع طبیعی باشد متکی به مغز دانشجویان و نخبگان و ... باشد، باید به سمتی حرکت کنیم که علم و عالم و دانشگاه و پژوهشگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
ایجاد سامانه اینترنتی برای ثبت نام از متقاضیان کار و افراد بیکار شده
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
ممنوعیت عضویت کارمندان و بازنشستگان چندشغله دولت در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان = ایجاد شغل برای هزاران مهندس بیکار .
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
سازمان نظام مهندسی ساختمان به ام الفساد سیستم اداری ایران تبدیل شده و با اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بعد 21 سال می توان مهندسان با 60 سال سن را بازنشسته کرد و پروانه اشتغال طراحی و نظارت و اجرای آنها را باطل کرد تا فرصت اشتغال برای مهندسان جدیدالورود و جوان فراهم شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
برخی مهندسان پیر و فسیل در سن 80 سالگی به طور همزمان در چندین کمیته و کمیسیون تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان عضو هستند و از همگی اینها حقوق می گیرند - مثلا کمیته مجریان - کمیته نظارت مضاعف - کمیته محاسبات - کمیسیون تخصصی عمران ... مثل مهندس اکبر ت ... این افراد پیر و بازنشسته اصلا فرصت کار کردن به جوانان بیکار نمی دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
متاسفانه سازمان نظام مهندسی به پایگاهی برای تامین هزینه های انتخاباتی دولت و به حیاط خلوت نزدیکان دولت تبدیل شده - سازمان نظام مهندسی تنها سازمان نیمه دولتی است که از تیغ حسابرسی سازمان بازرسی کل کشور مستثنا شده - سازمانی با 350 هزار نفر عضو و با گردش مالی 400 هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان ولی به علت سومدیریت و بی کفایتی وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی - اغلب اعضای نظام مهندسی بیکار هستند و در مقابل - بسیاری از مهندسان چندشغله هستند .