بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
طبق اعلام مرکز آمار ايران؛

تورم سالانه روستایی 2.3 درصد افزايش يافت

درصد تغييرات شاخص كل در دوازده ماه منتهي به فروردین ماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل نرخ تورم روستايي، 7.6 درصد است كه نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به اسفندماه 1395، به میزان 0.4 واحد درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۷۴۳۰۳
نویسنده :
کیوان فر

مرکز آمار ایران شاخص قيمت كالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستايی كشور در فروردین ماه سال 1396 را اعلام کرد.

به گزارش بورس نیوز، طبق گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران شاخص كل بر مبناي سال 1390 به عنوان پایه که معادل 100 در نظر گرفته شده، در فروردین ماه سال 1396 عدد 261.7 را نشان مي‌دهد كه نسبت به ماه قبل 2.8 درصد افزایش داشته است.

شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل یعنی تورم نقطه به نقطه نیز 11.66 درصد افزایش یافته که نسبت به تورم نقطه به نقطه ماه قبل که 9.3 درصد بوده، 2.3 واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغييرات شاخص كل در دوازده ماه منتهي به فروردین ماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل نرخ تورم روستايي، 7.6 درصد است كه نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به اسفندماه 1395، به میزان 0.4 واحد درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه عمده "خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات" در اين ماه به رقم 299.3 رسيد كه نسبت به ماه قبل 5.1 درصد افزایش نشان مي‌دهد. شاخص گروه عمده "خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات " نسبت به ماه مشابه سال قبل 16.9 درصد افزايش نشان مي دهد و درصد تغييرات اين گروه در دوازده ماه منتهي به فروردین ماه 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.2 درصد است كه نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به اسفندماه 1395، میزان 0.9 واحد درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه اصلي "خوراكي‌ها" در ماه مورد بررسي به عدد 296.9 رسيد كه نسبت به ماه قبل 5.4 درصد افزایش نشان مي‌دهد. شاخص گروه اصلي "خوراكي‌ها" نسبت به ماه مشابه سال قبل 17.3 درصد افزايش نشان مي‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه اين گروه 8.1 درصد است.

شاخص گروه عمده "كالاهاي غير خوراكي و خدمات" در فروردین ماه 1396 به رقم 236.5 رسيد كه یک درصد نسبت به ماه قبل افزايش نشان مي‌دهد. ميزان افزايش شاخص گروه عمده "كالاهاي غيرخوراكي و خدمات"نسبت به ماه مشابه سال قبل 7.5 درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهي به فروردین ماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه 7.1 درصد است كه نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به اسفندماه 1395 ، به میزان 0.1 واحد درصد كاهش يافته است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
-
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
در کشوری که تکلیف خود را در زمینه مدل اقتصادی مشخص نکرده است و به شیوه شتر گاو پلنگ اداره میشود. یعنی اینکه نه معتقد به سیستم متمرکز دولتی است که در اینصورت نباید بیکار داشته باشیم و نه کارتن خواب. زیرا که دولت مسئول مستقیم زندگی مردم است. و نه به مدل بازار آزاد واقعی و رقابتی اعتقاد دارد که در آن صورت وجود انحصارها و شبه دولتیها بی معناست. در نتیجه به دلیل اتخاذ سیاستهای نوسانی و دوره ای و مصلحتی، مسئولیت کلان مشکلات اقتصادی در کشورمان بر عهده دولتها است. زیرا دولتهای بی برنامه و بدون استراتژی، بیرویه خرج میکنند در حالیکه منابع درآمدی محدودی در اختیار دارند و هنگامی که کارد به استخوان میرسد و مشکل به بحران تبدیل میشود مجبورند به ناچار با اقدامات خلق الساعه و مقطعی واکنش نشان دهند و الزاما تاوان اصلی را ملت با تورم و روکود دوره ای و یا همزمان پرداخت میکنند.
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
در کشورمان که تکلیف خود را در زمینه مدل اقتصادی مشخص نکرده ایم و به شیوه شتر گاو پلنگ اداره میشود، یعنی نه معتقد به سیستم متمرکز دولتی هستیم که در اینصورت نباید بیکار داشته باشیم و نه کارتن خواب. زیرا دولت باید مسئول مستقیم زندگی مردم باشد. و نه به مدل بازار آزاد و رقابتی اعتقاد داریم که در آن صورت وجود انحصارها و شبه دولتیها بی معناست. در نتیجه به دلیل اتخاذ سیاستهای نوسانی و دوره ای و مصلحتی، مسئولیت کلان مشکلات اقتصادی در کشورمان بر عهده دولتهای وقت است. زیرا دولتهای بی برنامه و بدون استراتژی، بیرویه خرج میکنند در حالیکه منابع درآمدی محدودی در اختیار دارند و هنگامی که کارد به استخوان میرسد و مشکل به بحران تبدیل میشود مجبورند به ناچار با اقدامات خلق الساعه و مقطعی واکنش نشان دهند و الزاما تاوان اصلی را ملت با تورم و روکود دوره ای و یا همزمان پرداخت میکنند.