بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر : ۱۷۴۳۲۲


پرچم اسرائیل

گروه موسوم به «جبهه نجات ملی سوریه» از گروه‌های مخالف سوریه با اعلام تاسیس سازمان «سوری‌ها و یهودیان برای صلح» آن را یک سازمان غیرسیاسی برای تحریک صلح بین سوریه و اسرائیل معرفی کرد. 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، گروه موسوم به «جبهه نجات ملی» از گروههای مخالف سوریه با اعلام تاسیس سازمان «سوری ها و یهودیان  برای صلح» هدف از آن را تحریک تفکر صلح بین سوریه و اسرائیل عنوان کرد.

حرکت به سمت صلح با اسرائیل

«فهد المصری» هماهنگ کننده این جبهه گفت، اولین و آخرین هدف تاسیس این سازمان سوق یافتن به سمت صلح بین سوریه و اسرائیل و صلح خاورمیانه و زندگی مشترک بین ملت ها است.

به گفته وی برای تمام سوری ها و یهودیان جهان که به صلح و فرهنگ تسامح و گفت وگو و مخالفت با خشونت و تروریسم ایمان دارند، امکان ملحق شدن به این سازمان وجود دارد.

المصری با اشاره به نزدیک بودن افکار این سازمان به افکار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت، ما به دنبال شورای نظامی برای مرحله انتقالی هستیم که نیروهای بازدارنده عربی و ترکیه آن را در کنترل مرزها و بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی کمک کنند.

سابقه مخالفان سوری در همکاری با اسرائیل

این در حالی است که همکاری و هماهنگی بین اسرائیل و تعدادی از گروههای موسوم به مخالفان سوری، موضوع تازه ای نیست زیرا پیش از این ارتباط های مشابه بین اسرائیل و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز فاش شد، به این معنی که این گروه با ارسال نامه ای به اسرائیلی ها و کابینه بنیامین نتانیاهو کشورهای جهان و نیز رژیم اسرائیل را به همکاری و کمک برای سرنگونی بشار اسد فراخواند.

این پیام به مثابه لقمه چربی برای رسانه های اسرائیلی بود تا بار دیگر تاکید کنند، اسرائیل در مسائل سوریه دخالت ندارد وکمک های آن فقط به کمک های انساندوستانه محدود می شود.

در همین ارتباط «امیر اورن» کارشناس مسائل امنیتی روزنامه هاآرتص فاش کرد، اسرائیل با برخی مخالفان سوری روابط خوبی دارد و این گروهها هستند که برای برکناری بشار اسد درخواست کمک می کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر