بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر : ۱۷۴۳۳۵


اثر مخرب اقدام های سلبی ناظران بازار سهام بر اعتماد سرمایه‌گذارانReviewed by سایت رادیوسهامon Apr 27Rating: 4.0اثر مخرب اقدام های سلبی ناظران بازار سهام بر اعتماد سرمایه‌گذاران اثر مخرب اقدام های سلبی ناظران بازار سهام بر اعتماد سرمایه‌گذاران 
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)

اثر مخرب اقدام های سلبی ناظران بازار سهام بر اعتماد سرمایه‌گذاران

علی متولی در خصوص الزام معامله‌گران بازار پایه به امضای بیانیه ریسک از سوی فرابورس  گفت:هر اقدامی که اعتماد مشتریان و سرمایه گذاران را با ابهام روبرو کند برای بازار سرمایه مخرب است و بالعکس آنچه موجب شفافیت گروه های محتلف سهام و بازار گردد به نفع سرمایه گذاران و مثبت است.

به گزارش رادیوسهام ، وی افزود:در خصوص اقدام اخیر نهاد ناظر در مورد سهام بازار باید گفت این اقدام فی نفسه در جهت شفافیت و آگاهی سرمایه گذاران بوده و از این لحاط ماهیتا اقدامی مثبت است و در بلند مدت به نفع بازار سرمایه است ؛اما آنچه بازار را دچار تلاطم و نوسان نموده ویا سرمایه گذاران را با ترس مواجه می سازد، تعدد و تنوع تصمیمات و سلیقه های گوناگون است، در مورد همین بازار پایه در عرض ۳ ماه چند تصمیم متفاوت و مختلف برای معامله گران آنلاین اتخاذ شده است و این روند ممکن است ادامه داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری ملل تصریح کرد: متاسفانه تغییر روند و ابلاغیه ها هم معمولا در هنگام رشد سهام  صورت می گیرد،  صدور  بخشنامه و ابلاغیه غیرکارشناسی در بازار تنها موجب نگرانی مشتریان و خریداران سهم خواهد شد.

متولی در ادامه بیان داشت: چندی پیش نیز ابلاغیه مدیریت نظارت برکارگزاران در مورد تسویه اعتباری مشتریان و نحوه تسویه با اتاق پایاپای؛ فقط ریسک کارگزاران وسرمایه گذاران را بالا برد و پس از اندک زمانی ملغی گردید؛ لذا این گونه ابلاغیه ها و اصلاح یا ملغی کردن آن در اندک زمان منجر به نگرانی بازار سرمایه می گردد. باید تصمیمات کارشناسی شده و دارای ثبات باشند.

وی  با اشاره به اینکه  بازار سرمایه نیازمند یک بسته سیاستی هدفمند و استراتژی می باشد  ،اظهارداشت:یکی از ضعف  های بازار سرمایه در حال حاضر تصمیمات غیر کارشناسی و لحظه ای بوده، چنانچه متولیان  بعد از مدت کوتاهی مجبور به لغو و یا تصحیح  آن  تصمیم شده اند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:اتخاذ  سیاست گذارای های بلند با مشورت   صاحب نظران بازار سرمایه از جمله کانون نهاد های مالی، کانون کاارگزاران و اساتید دانشگاه و خبرگان بازار سرمایه و…به رونق  وتحول اساسی این بازار منجر می شود؛نکته ای که تاکنون  مغفول و مورد بی اعتنایی تصمیم گبران این حوزه  بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر