بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
این امر موجب ایجاد نگرانی برای دسته ای از سرمایه گذاران و سهامدارانی که از این داده ها برای بروز رسانی نمودارهای قیمتی سهام مورد نظرشان استفاده میکردند، گشته است.
کد خبر : ۱۷۴۳۶۶
نویسنده :
یارمحمدی
طی هفته گذشته مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس از حذف داده های مربوط به تحلیل تکنیکال را از مهمترین سایت بورسی بازار سرمایه را داد که این امر موجب ایجاد نگرانی برای دسته ای از سرمایه گذاران و سهامدارانی که از این داده ها برای بروز رسانی نمودارهای قیمتی سهام مورد نظرشان استفاده میکردند، گشته است.
به گزارش بورس نیوز، طبق آخرین اخبار منتشر شده، اطلاعات مربوط به تحلیل تکنیکال در حالی از روی صفحه نمادهای بورسی حذف خواهد شد که از مهمترین و اصلی ترین ابزار تحلیل تکنیکال عده ای از سرمایه گذاران بازار سرمایه می باشد.
مسئولین سازمان علت این حذف اطلاعات را سیاستهای سازمان برای ارائه اطلاعات حرفه ای و ایجاد بازارهای جدید برای ارائه خدمات حرفه ای تر به فعالان بازار اعلام کرده اند و طبق گفته آنها قرار بر این است که تمام شرکتهای کارگزاری، پردازش اطلاعات مالی، مشاوره سرمایه گذاری ها و حتی تعدادی از استارتاپهای دارای مجوز از سازمان بورس این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار استفاده کنندگان آن قرار دهند.
این در حالی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه داده های مربوط به تحلیل تکنیکال سرمایه گذاران که راهنمایی برای آنها در خصوص تصمیم به خرید یا فروش می باشد، از دقت بالایی برخودار نیستند با این حال حذف و عدم دسترسی به آن برای فعالان بازار سرمایه مشکل ساز خواهد بود.
بر اساس این گزارش، استفاده از نرم افزار های تحلیل تکنیکال اغلب نیازمند داده های مذکور هستند که در تمامی بورسهای دنیا به صورت رایگان در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد اما با این تصمیم سازمان بورس، هنوز مشخص نیست که بعد از حذف، این اطلاعات به چه صورت در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. 
هرچند که در نگاه نخست این اطلاعات و ابزارها ممکن است چندان هم مورد استفاده افراد حرفه ای بازار بورس قرار نگیرد، اما قطعاً راه گشای تصمیم گیری برخی از فعالان بورس است که در حال حاضر همانطور که عنوان شد موجب نگرانی این دسته از سهامداران گشته است. 
در همین راستا از مسئولین سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر خواستاریم در وحله نخست به جای تمرکز بر این موارد کیفیت اطلاعات خروجی اصلی ترین سایت بازار سرمایه را ارتقا دهند و از آن مهمتر مشکل هسته معاملاتی که با افزایش اندکی در حجم معاملات مختل می شود را مرتفع نمایند و در صورت حذف این اطلاعات از روی سایت بورس موجبات آن را فراهم نمایند تا داده ها به صورت رایگان و دقیقتر از گذشته در اختیار استفاده کنندگانش قرار گیرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
بزک نمیر بهار میاد
مهدی
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
بهاره امده ستاره خلیج فارس مفتوح شده لاکن تاپیکو سرمایه گذار اصلی متاسفانه در جا میزند ولی خصدرا بدون هیچ تحلیلی رشد میکن چرا نمیدانم جای سوال است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
خسته نباشن واقعا. چند وقته من دارم بالا و پایین می پرم که این نمودارها (که اکثرش هم ایراد دار بود و فقط یه نمودار قابل استفاده وجود داشت) کجا رفت و چطور برگردونم.بقول نویسنده شما بجای اینکه خروجی هاتون رو شفاف و وقیق کنید کلا صورت مسئله رو پاک کردید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
خيلي هم عجيب نيست!!!

با حذف نمودارهاي روزانه و جايگزين كردن نمودارهايي با كندل هاي تايم فريم 3 دقيقه اي، در واقع دارند فرهنگ نوسانگيري در طول يك روز را به طور واضح تبليغ مي كنند. زيرا از روي همين نمودارهاي 3 دقيقه ايي هم ميشه استفاده و نوسانگيري كرد... و بايد توجه داشت كه نوسانگيري زالوي اين بازاره كه متاسفانه حقوقي ها هم به اين رويه عمل مي كنند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
شاپور بورسو به 50 سال پیش برگردوند هم از نظر قیمت هم نرم افزار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
اول خدمات کارگزاری ها رو در این مورد راه اندازی کنید . بعد در سایت تغییرات بدید.اگه کارگزاری ها تا یکسال دیگه این خدمات رو ندادن چی؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
برید تو سایت rahavard365.ir

نمودار انلاین رو میده
یک سهامدارمتضرر
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
اطلاعات کدال که هیچی سهمی که تعدیل منفی میده صف خرید میشه وبرعکس ....اینم از لطف ومحبت شما از برداشتن داده های اطلاعاتی سهام....غزل خداحافظی بازار سرمایه
یبارکی بخونین دیگه...
ناشناس
-
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
واقعا مسخره است این کار
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
اقدامی بسیار غیر حرفه ای. لازم است مسئولین بورس در اسرع وقت نمودارها را برگردانند. بورس ملک شخصی مسئولین مربوطه نیست که دفعتا نمودارها را حذف کنند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
واقعاً جای تاسف دارد. اخه چرا هم این نمودارها بود هم شرکت های دیگر این خدمات را ارائه می نمود خواهشمندیم در این موضوع سازمان بورس تجدید نظر کند و به خواسته سهامداران احترام بگذارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کارمزد مدیریت فناوری براي چي پس گرفته ميشه!!
بورس دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
خواهشمندم مسولین بورس در تصمیم خود تجدید نظر نموده و نمودارها را به سایت قیمت ها برگردانند زیرا تنها منبع اطاعاتی برای خیلی از ماها است بورس نیوز عزیز لطفا شما هم پیگیری کنید.
ریاضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
باسلام لطفانمایش نمودار یکروزه و11روزه و22روزه مدنظرباشد نمودار30روزه هم درمقایسه شرکتهاموجود است خوب است زودترراه اندازی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
هنوز هیچ منبع درستی معرفی نکرده نمودلرها رو حذف کردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
ما از این نمودارها خیلی استفاده می کردیم، الان دو سه روزه که برای خرید و فروش سر در گم شده ایم.گرچه خیلی هم دقیق نبودن ولی باعث دلگرمی ما در معاملات می شد،حالا لابد باید برای خرید و فروش به استخاره روی بیاریم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
داده های تکنیکال برای تحلیل بورسه وقتی اینها کارشون فقط شده شاخص سازی دیگه نیازی به داده تکنیکال ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
اتفاقا کار خوبی کردن.
این تکنیکالیستای آبدوغی دیگه نم تونن هی سیگنال ورود و خروج بدن و مردمو بدبخت کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تنها منبع اطلاعاتی من برای خرید وفروش سهام همین نمودارها بود .روزانه حداقل 4ساعت وقت برای بررسی نمادها ازطریق نمودارها صرف می کردم.حذف نمودارها اقدامی مشکوک و غیرعقلانی ودراستانه انتخابات عجیب به نظر میرسد.بدون نمودارها هیچ تحلیلی درباره اینده نمادها نخواهیم داشت.بشدت نگران سرمایه ام هستم.لطفا مسولین درباره این تصمیم شان تجدید نظر کنند.متشکرم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
این منحنی ها و اندیکاتورهایی که سایت نمایش می داد فقط اطلاعات مزبوط به وضعیت گذشته نمادها را ارایه می کرد (مثل داشبورد ) و هیچ سیگنال و تحلیلی محسوب نمی شد و من از اینکه حذف شده بسیار متاسفم .
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
خواهشمندم یکمی عدالت و عقل داشته باشید. اول مشکلات هسته و غیره سایت رو درست کنید بعد به فکر پوسته سایت باشید. ما سهامداران خرد دلمون رو خوش کرده بودیم به یه سری داده و اطلاعات که اون رو هم ازمون دریغ کردن. زهی خیال باطل در بورس ایران
سعید
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
من چند روزی مسافرت بودم خبر نداشتم بعد هرچی گشتم نمودارها رو پیدا نکردم موندم سرگردون اگر نهاد مربوطه این امکان رو برنگردونه حتما غزل خداحافظی با بورس رو بعد از 12 سال خواهم خوند اگر چه به قول دوستان که اشاره کردند زیاد هم دقیق نبود ولی کاچی بعض هیچی بود لطفا فعالان وارد شوند و اصرار بر برگرداندن اون رو داشته باشند .