بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
کد خبر : ۱۷۴۴۱۹
آیت الله سبحانی

مرجع تقلید شیعیان خطر سلفی‌های ضد شیعه ساخته‌شده به‌وسیله فکر عربستان و وهابیت را بسیار جدی دانست. 

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جعفر سبحانی در پنجمین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تخصصی کلام اسلامی اظهار داشت: جای بسی خوشبختی است نهالی که دو سال قبل در مؤسسه کاشته شده بود، به ثمر نشست و توانسته افرادی را در حوزه علم کلام تربیت کند تا بتواند از حریم شریعت دفاع کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید قدردان نعمت انقلاب بود و اگر نعمتی مانند آزادی قلم، بیان و فعالیت مؤسسه‌ها در رشته‌های مختلف در دفاع از اهل‌بیت(ع) است به دلیل انقلاب است، افزود: درگذشته آزادی قلم و بیان و حتی امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف کلامی، تفسیری و دفاع از اهل‌بیت(ع) محدود بود و این لطف الهی است که در این زمان شامل حال پژوهشگران و حوزویان شده است.

وی بابیان اینکه در شرایط حساسی ازلحاظ هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی علیه دین، اسلام و شیعه قرار داریم و حتی این هجمه‌ها قابل‌مقایسه با گذشته نیست، گفت: در چنین شرایطی دفاع از حقانیت اهل‌بیت(ع) و مذهب شیعه برای حوزویان واجب عینی است.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه در چنین فکر نمی‌کنم اشتغال به غیر علم کلام و رشته‌های دیگر جایز باشد، ابراز کرد: درگذشته شهید مطهری یک نفر بیشتر نبود و بار پاسخ‌گویی به شبهات را از طریق اقامه برهان و استدلال بر دوش می‌کشید؛ اما مأیوس نیستیم و خدا مثل او را از همین حوزه مرحوم آیت‌الله حائری یزدی که خود دانش‌آموخته آن بود، به جامعه اسلامی عنایت خواهد کرد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: لازم است از افرادی که در تربیت دانش‌پژوهان علم کلام نقش داشته‌اند و نهال را به درخت تنومند تبدیل کردند و در سراسر کشور این درخت شاخه‌شاخه شده و در حال ثمر دهی است، قدردانی و تشکر کنم. این حرکت مایه افتخار است چون هم مربیان و دانش‌پژوهان در حال اثرگذاری می‌باشند

مرجع تقلید شیعیان خطر سلفی‌های ضد شیعه ساخته‌شده به‌وسیله فکر عربستان و وهابیت را بسیار جدی دانست و گفت: سلفی گری در کشور زیاد شده است، این‌ها در ظاهر نام سلفی گری دارند ولی در درون ضد شیعه می‌باشند. فکر سلفی گری را عربستان گسترش می‌دهد و هدف آن‌ها مبارزه با مذهب شیعه است؛ بنابراین در این اوضاع‌واحوال دفاع از اهل‌بیت(ع) و شیعه برای دانش‌پژوهان علم کلام واجب عینی می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر