بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر : ۱۷۴۴۲۵
۲
کارگران جایگاه سوخت بام ایران در شهرکرد با توجه به اینکه حقوق ۳ ماه خود را دریافت نکردند و بیکاری را به کار با حقوق ۸۰۰ هزار تومان ترجیح دادند.

به گزارش تسنیم، اسلام در همه زمینه‌ها از جمله درباره مسائل کارگری و تولید اصل را بر احترام، تعامل و تعاون قرار می‌دهد که این نگاه اصیل باید در همه عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی ملاک و مبنا قرار گیرد.

مقام معظم رهبری هم همواره تکریم و احترام جامعه کارگری و همه نقش آفرینان عرصه تولید را ضرورتی برخواسته از متن اسلام می‌دانند و بر اعتقاد عمیق خویش درباره ضرورت تکریم کار و کارگر در فرهنگ عمومی جامعه تاکید دارند.

در عصری که رابطه دولت با گروه‌ها و نهادهای کارگری به نظر منسجم می‌رسد در استان چهارمحال و بختیاری حقوق کارگران سخت کوش نادیده گرفته می‌شود و کارگران با سابقه را فرار داده است.

جایگاه سوخت بام ایران یکی از جایگاه‌هایی است که با نظر مسئولان به بخش خصوصی واگذار شده است اما کارگران این جایگاه از وضعیت کنونی ناراضی هستند و حقوق چند ماه آن‌ها پرداخت نشده و بیکاری را به این شرایط موجود ترجیح می‌دهند.

خبرنگار تسنیم برای پیگیری این موضوع به سراغ کارگران جایگاه سوخت "بام ایران" جنب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رفت تا صحبت آن‌ها را بشنود

شیرزاد امیدی با 12 سال سابقه کار در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: بخش خصوصی شرایط را به گونه‌ای برای ما تعیین کرده که ما با وجود فشار اقتصادی بیکار شدن را به تحمل این شرایط سخت ترجیح می‌دهیم.

امیدی ادامه داد: شرایط کار به صورت یک شبانه روز کار و یک شبانه روز استراحت با حقوق ماهیانه 800هزارتومان یک نوع بیکاری به تمام عیار است.

محمد گرجی یکی از باسابقه‌ترین کارگران این جایگاه در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: با اتمام قرارداد و نادیده گرفتن سوابق من و سایر همکارانم، بیکاری را به تحمل این شرایط ترجیح دادیم، این در حالی است که هنوز حقوق 3ماه از سال گذشته را هم دریافت نکردیم.

ادعای نادرست بخش خصوصی نسبت به پرداخت حقوق کارگران
محمد کیخا، مدیر جدید جایگاه سوخت بام ایران در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: طبق قانون بنده به عنوان مالک جدید اختیار تمام و کمال جایگاه و کارگرانش را برعهده دارم و حتی می‌توانم به جای کارگران با سابقه اقوام خود را به کارگیری کنم.

کیخا در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارگران گفت: حقوق و بیمه کارگران به صورت کامل پرداخت شده است.

بیمه بیکاری به کارگران جایگاه سوخت بام ایران پرداخت می‌شود
عباس جزایری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر تکریم و رعایت حقوق کارگران اظهار داشت: براساس بند 7 ماده 8 قرارداد سازمان خصوصی‌سازی مالک جدید را موظف کرده است نیروهای شاغل در جایگاه‌ را تا پایان قرارداد به مدت یک سال تحت نظارت بخش خصوصی نگه دارد و شرکت‌های خصوصی نیز ملزم به پرداخت حقوق آنها براساس قانون کار هستند.

وی افزود: درصورتی که افراد شاغل در این جایگاه نسبت به عدم به کارگیری با وجود داشتن مهلت قرارداد و یا عدم پرداخت حقوق و بیمه معترض هستند می‌توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی نسبت به دریافت حق خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری شرایط بستن قرارداد بین کارگر و کارفرما به مدت محدود را یک نقص قانونی دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط انعقاد قرارداد متاسفانه بعد از اتمام قرارداد کارگر حق اعتراض نسبت به ادامه کار را ندارد.

جزایری تصریح کرد: کارگران این جایگاه سوخت در صورت اتمام قرارداد و البته با توجه به سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری برای متاهلین به مدت 18 ماه و برای افراد مجرد 12 ماه بهره‌مند شوند.

کارگران جایگاه سوخت بام ایران از مدیر این جایگاه به اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شکایت کردند و مقرر گردید برای پرداخت حقوق و بیمه بیکاری اداره کار تا حصول نتیجه و گرفتن حق کارگران این موضوع را پیگیری کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر