بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر : ۱۷۴۴۷۰


خبرگزاری فارس: یک میلیون و 315 هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده است/ اشتغال 157 هزار مددجو در دولت یازدهم

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد معلولان ثبت شده در سامانه سازمان بهزیستی یک میلیون و 315 هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‎های بهزیستی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 11 هزار نفر برای مسکن خانواده‎های دو معلول به بالا ثبت‎نام کردند، 55 هزار واحد مسکونی برای خانواده‎های تک نفره و زن سرپرست خانوار در دست اقدام داریم.

وی در خصوص استانداردسازی مبلمان شهری در سطح کشور تصریح کرد: هنوز مناسب‎سازی در شهرها به عنوان فرهنگ جای خود را باز نکرده است نه تنها برای معلولان بلکه برای بانوان باردار و سالمندان نیز باید مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری فرهنگسازی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: باید محیط زندگی، کاری، اجتماعی و رفت و آمدها از یک استاندارد و کیفیت لازم مواجه باشند تا افراد به راحتی بتوانند تردد کنند، برای حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب سازی ساختمان دولتی، شهرداری و دهیاری‎ها موظف شدند که پایان کار را زمانی صادر کنند که اقدامات مناسب سازی رعایت شود.

محسنی بندپی یکی از امتیازات دستگاه‎های اجرایی در جشنواره شهید رجایی را رعایت مناسب‎سازی برشمرد و گفت: در جشنواره شهید رجایی، ساختمان‎های دولتی که مبادرت به استانداردسازی کردند اقدامات آنها رصد شود و 15 نمره برای مناسب‎سازی برای آنها در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداران برخی کلان شهرها در مبلمان شهری اقدامات خوبی انجام دادند، افزود: تلاش داریم مناسب‎سازی مبلمان شهری را به فرهنگ فراگیر توسعه دهیم گرچه راه سختی است اما بر این مهم اهتمام داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از نمره‎گذاری ادارات دولتی در رعایت مناسب‎سازی خبر داد و اظهار کرد: سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو دستگاه‎های بودند که در مناسب‎سازی نمره متوسط به بالا گرفتند صدا و سیما، شهرداری و وزارت مسکن رتبه پایین‎تری در این زمینه کسب کردند.

محسنی‎بندپی با اشاره به اینکه 45  هزار واحد مسکونی به جامعه هدف سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: این تعداد واگذاری در مقایسه با دولت‎های نهم و دهم که 35 هزار نفر بوده قابل مقایسه نیست.

وی از ایجاد اشتغال برای 48  هزار مددجو در سال گذشته خبر داد و افزود: در سه سال دولت یازدهم 157 هزار اشتغال ایجاد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تیمی برای حادثه دیدگان معدن برای پیشگیری از عوارض بعدی اکنون مشغول کار هستند تا وضعیت آنها را ارزیابی کنیم.

محسنی بندپی افزود: موارد PPSD استرس‎ها و در فشار و اضطراب قرار دادن کسانی که بستگان‎شان در حادثه‎ای جانشان را از دست داده باشند این مداخله به عنوان طرح محب در حال انجام است، در حادثه پلاسکو  این طرح به خوبی اجرا شد و آتش‎نشانان از مداخلات علمی بهزیستی تشکر کردند در استان گلستان اورژانس اجتماعی و تیم سلامت روان فعال شدند.

وی از ثبت الکترونیکی طلاق نیز خبر داد و گفت: ارائه طرح غربالگری ژنتیک ازدواج نیز در سراسر کشور اجرا می‎شود، افتتاح توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری در استان گلستان نیز رونمایی می‎شود، راه‎اندازی اورژانس اجتماعی در پنج شهر گلستان نیز انجام شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر