بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر : ۱۷۴۴۷۲


آیات عظام ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی و گزینش فرد اصلح ، بر رعایت اخلاق توسط نامزدها و هواداران تاکید کردند. به گزارش ایرنا آیت ا... مکارم شیرازی گفت: انتظار ما از نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آن ها، این است که صحنه انتخابات و رقابت را به عداوت تبدیل نکنند چرا که تلاش دشمن پاشیدن بذر دشمنی در بین مردم است.

به گزارش ایرنا، وی که روز گذشته در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، سخن می گفت رعایت اخلاق توسط نامزدها و هواداران آن ها را انتظاری عمومی عنوان کرد و افزود: اگر فضای دشمنی در انتخابات وجود داشته باشد نه تنها پس از انتخابات با کینه داشتن از همدیگر نمی توان مشکل کشور را حل کرد بلکه کارشکنی ها از فردای انتخابات آغاز می شود و مشکل ها افزایش خواهد یافت. این مرجع تقلید حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را دشمن شکن توصیف و خاطر نشان کرد: تمام کسانی که به امنیت، سربلندی و پیشرفت کشور علاقه مندند و می خواهند خانواده شان در امنیت زندگی کنند باید با حضور گسترده در پای صندوق های رای دشمن را مایوس کنند.
 
همچنین آیت ا... حسین نوری همدانی گفت: به طور قطع نامزد انتخاباتی که دیگران را تخریب کند و دروغ بگوید اصلح نیست.به گزارش ایرنا وی ، با نهی کردن نامزدهای ریاست جمهوری از دروغ گفتن، گمراه کردن و تهمت زدن به دیگر نامزدها اظهار کرد: کسی که در تبلیغات انتخاباتی با تخریب دیگر نامزدها به آن ها تهمت بزند، اصلح نیست.این مرجع تقلید انتخابات را یک حق انسانی و تکلیفی اسلامی دانست و گفت: انتخابات یک حرکت سرنوشت ساز برای جامعه است و همه مردم باید مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.

کلمه‌ای که دردآور است این است که می‌گویند 38 سال مردم را زندان برده و اعدام کردید
به گزارش تسنیم، این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه دروغ گفتن، گمراه کردن مردم و تهمت زدن از سوی کاندیداها حرام است، گفت: متأسفانه در تبلیغات انتخاباتی شاهد تهمت، دروغ و تخریب دیگران هستیم، کلمه‌ای که دردآور است این است که می‌گویند 38 سال مردم را زندان برده و اعدام کردید، این کار دستاوردهای 38 سال را با همه برکات و ثمرات آن زیر سؤال بردن است.

آیت‌ا... نوری همدانی ادامه داد: این انقلاب با یک نظام ولایی به وجود آمد، در 38 سال نظامی با این دستاوردها به وجود آمده است و نباید این دستاوردها را که زیر نظر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده ، زیر سؤال برد. وی با اشاره به آیه‌ای از سوره حدید گفت: همه پیغمبران حدید داشتند و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند، اسلام همان‌طور که تبلیغاتی دارد حدید نیز دارد، این حرف سنگین است که بگوییم 38 سال اعدام و زندان را انجام می‌دادید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر