بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
پس از یکسال تلاش و فعالیت بی وقفه مدیریت و کارکنان در پی برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (پککو) راس ساعت 10روز چهار شنبه مورخ 14 تیرماه در محل سالن آمفی تاتر مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور بیش از 88 درصد از سهامداران تشکیل شد.
کد خبر : ۱۷۴۵۵۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (پککو) راس ساعت 10روز چهار شنبه مورخ 14 تیرماه در محل سالن آمفی تاتر مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور بیش از 88 درصد از سهامداران تشکیل شد.


تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

بر اساس گزارش بورس نیوز در این مجمع آقای مهندس مظفر پوررنجبر به عنوان رییس مجمع ، آقایان حبیب اله فدایی و مسعود بیرمی به عنوان ناظرین و آقای زین العابدین گندمکار به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند .

مصوبات این مجمع عبارتست از:

1. تقسیم 400 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

2. انتخاب موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان بازرس و حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس و حسابرس علی البدل

3. انتخاب روزنامه های کثیر الانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی

4. انتخاب اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل:

· شركت تامين خدمات سيستم هاي كاربردي كاسپين

· شركت بانك پارسيان

· شركت بانك تجارت

· شركت تجارت الكترونيك پارسيان كيش

· شركت گروه داده پردازي بانك پارسيان

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم


حاشیه مجمع

مجمع عمومی عادی سالیانه تجارت الکترونیک پارسیان در تاریخ 1396.04.14در موسسه مطالعات بهره­وری و منابع انسانی سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران برگزار شد. رتاپ 400 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد و این در حالی بود که 477 ریال سود به ازای هر سهم در سال مالی 1395 سود محقق کرد.

در این جلسه ابتدا آقای مهندس عبدالعظیم قنبریان مدیر عامل شرکت، گزارشی را از عملکرد سال 1395 ارائه و سپس برنامه های آتی شرکت را در سال 1396برای سهامداران تشریح نمودند.

در این جلسه صورت های مالی و ترازنامه شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1395 مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

همچنین هیأت رییسه مجمع ضمن تصویب تقسیم 400 ریال سود نقدی به ازای هر سهم ، مقرر نمود سود سهامداران حقیقی خرد در اسرع وقت به حساب ایشان واریز گردد.

شایان ذکر است سود سهامداران شرکت که حساب بانک پارسیان معرفی نموده اند در تاریخ1396.04.17 واریز و برای سایر سهامداران از تاریخ1396.05.01 و براساس جدول زمانبندی شده با مراجعه به شعب بانک پارسیان قابل پرداخت خواهد بود .

همچنین بر اساس دستور مصوبه مجمع ، عمومی بانک پارسیان، بانک تجارت، شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین، گروه داده پردازی بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش به عنوان اعضای هیئت مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار شرکت انتخاب گردیدند .

نگاهی به عملکرد رتاپ:

تعداد تراکنش­ها در سال مالی 1395 حدود 4 درصد رشد پیدا کرد و سهام بازار معادل 2.3 درصد رشد پیدا کرد و به 14.3درصد رسید.

نرم افزار تاپ بیشترین افزایش سهم بازار در تراکنش کارتخوان­ها را داشته است. همچنین تاپ در حال حاضر 2.000.000 کاربر را رد کرده­است. همچنین رشد 90درصد در تعداد تراکنش­ موبایل داشته­است.

افزایش تعداد قراردادها با بانکها (صنعت و معدن، موسسه مالی و اعتباری کوثر، صندوق کارآفرین امید). همچنین در سه ماهه 1396 با سه بانک جدید قرارداد های جدیدی بسته شده است

افزایش 19درصدی نسبت بهره­وری کارتخوان از لحاظ تعداد تراکنش نسبت به سال 1394

نگاهی به برنامه­ های آتی

توسعه نرم افزار تاپ

راه­اندازی اپلیکیشن و سایت موتور جستجوی خرید اینترنتی (راه­اندازی kala.ir به منظور فروش اینترنتی کالا و مشارکت در سرمایه­گذاری از پاساژ 500 مغازه­ای در خیابان امام خمینی به همراه شرکایی مانند گروه داده پردازی بانک پارسیان)

حضور در جایگاه­های سوخت

طراحی و پیاده­سازی ابزارMPOS

توسعه و بهینه سازی ارائه سرویس­های ارزش افزوده به پذیرندگان

صدور کارت­های بین المللی، صدور کارت هدیه از طریق فروشگاهها، کارت اعتباری مرابحه با مجوز بانک مرکزی، صدور کارت برای تعاونی ایران خودرو

همکاری با شرکت پارسیان همراه لوتوس در طرح اپراتور مجازی (رونمایی از سیم کارت پارسیان از 24 شهریور)

توسعه اجرای طرح­های وفاداری

توسعه و استمرار نوسازی ناوگان پذیرندگان

پیاده­سازی استاندارد PCIDSS

استقرار و راه­اندازی آزمایشگاه امنیت اطلاعات

بهینه­ سازی تجهیزات زیرساخت دیتا سنتر

استخراج IT MASTER PLAN

پیاده­سازی اسکیمای جدید ظرفیت­های شاپرک/شتاب

پیاده سازی سامانه جامع پذیرندگان شرکت

توسعه سوئیچ کارت اعتباری

تبدیل کاربری کارتخوان فروشگاهی ثابت به سیار

توسعه راهکارهای خاص فروشگاه­های زنجیره­ای

اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه 50% در سال 1396

نکات با اهمیت

درآمد اجاره pos رتاپ از سایر هم گروه­های خود پایین­تر است ، مدیرعامل شرکت اشاره داشت که بانک پارسیان بیش از 50% پذیرندگی رتاپ را دارد و بانک دوم پذیرنده که بانک تجارت است تنها 100.000 دستگاه با رتاپ قرارداد دارد. لذا رتاپ و بانک پارسیان با دادن یکسری امتیازات به یکدیگر منافع همدیگر رو جبران می نمایند.

همچنین ایشان توضیح دادند که درآمد اجاره pos با بانک پارسیان و سینا مدل درصدی از تراکنش است.

در مورد طرح اپراتور مجازی MVNO رتاپ چند شریک برای سرمایه­گذاری دارد و طرح 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه داشته­است. و از سال سوم به سودآوری می­رسد و تنها MVNO است که با همراه اول و هم با رایتل قرارداد دارد.

مدیرعامل شرکت در مورد دلایل محتاطانه دیدن نرخ تراکنش­ها در بودجه 1396 ، اشاره به عدم ثبات در مصوبات نظام پرداخت کارمزد کشور و اینکه بانکها در این زمینه زیان ده هستند زیرا هم به بانک مرکزی (طرح شاپرک) و هم بابت اجاره POS به شرکتهای psp پرداخت انجام می­دهند و با توجه به وضعیت بحرانی بانکها، آنها نسبت به این وضع معترض هستند.

گزیده اطلاعات:

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

پيام هيأت مديره

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز فعالیت های خود منشأ خدمات و نوآوری های متعددی در صنعت پرداخت الکترونیک کشور بوده که تحقق این مهم در کنار حفظ کیفیت بالای محصولات و خدمات و تلاش بی وقفه در راستای افزایش رضایت ذینفعان با تکیه بر دانش مجموعه کارکنان شرکت و با حمایت سهامداران محترم حاصل شده است.

شکرگزاریم که باردیگر خداوند منان در سایة الطاف بي دریغش، توفیق خدمتگـزاري را بـه مـا عطـا فرمود، تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستاي توسعه صنعت پرداخت الکترونیک کشور و شـکوفائي اقتصاد ایران عزیزمان، با اتکاء به حمایت هاي شما سهامداران محترم، گام هاي بزرگي را برداریم و اینک فرصت ارائه گزارش عملکرد و اقدامات شرکت در سال 95 به شما سهامداران محترم را داشته باشیم.

استقرار نظام یکپارچه معماری جامع امنیت اطلاعات، نوسازی و توسعه ناوگان کارتخوان های فروشگاهی شرکت و تجهیز آن به سرویس های ارزش افزوده، اخذ مجوز اپراتوری مجازی تلفن همراه در کشور MVNO)) قرارگیري در جمع 5 شرکت برتر بازار اول بورس اوراق بهادار تهران از نظر کیفیت افشا و اطلاع رساني مناسب و ... تنها بخشی از اقدامات و دستاوردهای شرکت در سال 95 بوده است.

بدون شک حمایت بي دریغ سهامداران محترم از برنامه ها و سیاست هاي شرکت در این سال، نقشي اساسي در به ثمر رسیدن این تلاش ها داشته است. اینک با تشکر از سهامداراني که با اعتماد و پشتیبانی خود نیل به موفقیت هاي سال گذشته را میسر ساختند، تلاش خواهیم نمود در سال 69 نیز با تکیه بر الطاف خداوند منان و با پشتوانه عظیم مردمي، بار خطیر مسئولیت را به بهترین نحو ممکن به دوش کشیم و در سایه تعهد و تلاش کارکنان، شاهد ادامه مسیر رو به رشد شرکت و تأمین رضایت ذینفعان باشیم.

چشم انداز

کسب بیشترین سهم از بازار پرداخت الکترونیکی

مأموريت

ایجـاد زنجیـره امن پـرداخت الکترونیکـی با ارائه راهکارهای خلاق برای پاسخ سـریع و آسان به نیازهای مشتریان با بهینه ترین هزینه

ارزش هاي بنيادين

· توجه به کرامت انساني و اداي احترام به تمامي ذینفعان شرکت

· جوابگوئي مسئولانه به مشتریان و ذینفعان توجه به شایسته سالاري و افزایش وفاداري کارکنان به سازمان تاکید بر روابط برد -برد با مشتریان و کلیه ذینفعان

· پیشگامي در نوآوري و چابکي در ارائه محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان

· تاکید بر ایجاد سازماني دانش محور

· تأکید مستمر بر کار گروهي و پرهیز از خودمحوري در بین افراد سازمان

سرمايه و تركيب سهامدارن

سرمایه شرکت پککو در بدو تأسیس مبلغ یک میلیون ریال (شامل تعداد 1.000 سهم به ارزش اسمي هر سهم 1.000ریال) بوده که طي میلیون ریال (شامل تعداد دو میلیارد و 732 میلیون و 556 هزار سهم به ارزش اسمي هر سهم 2،732،556 چند مرحله به شرح نمایه ذیل به مبلغ 1.000ریال) افزایش یافته است.

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

همچنین سهامداران داراي مالکیت بیش از 1 درصد سهام شرکت در پایان دوره مالي منتهي به 1395.12.30 و تاریخ تأیید گزارش به شرح نمایه ذیل مي باشد:

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

شركت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در مرداد ماه 1390 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن، با نماد «رتاپ» درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1390.06.08مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت معاملات و سهام شرکت طی3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

وضعيت نقد شوندگی سهام و كيفيت افشاء اطلاعات شركت

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به1395.12.30 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

رتبه كيفيت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام شركت

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

اهم افتخارات كسب شده شركت پككو در سال95

· ارتقاء 18پله ای جایگاه شرکت و کسب رتبه 131 در جمع 500 شرکت برتر کشور از نظر میزان فروش/ درآمد بر اساس آخرین رتبه بندي انجام شده توسط سازمان مدیریت صنعتي و کسب عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع بین مجموعه 100شرکت دوم از 500 شرکت بزرگ کشور در سال مالی 94

· قرارگیري در جمع 5 شرکت PSP برتر آسیا و احراز رتبه 27 شرکت هاي PSP در جهان بر اساس آخرین رتبه بندي نشریه معتبر THE NILSON REPORT

· کسب رتبه اول براي اجراي پروژه هاي فن آوري اطلاعات در 5 حوزه تولید و ارائه دستگاه هاي جانبـي،تولید و پشتیباني نرم افزارهاي سفارش مشتري، ارائه و پشتیباني بسته هاي نرم افزاري یا بسته هاي نرم افزاري حامل محتوي، خدمات پشتیباني و سیستم هاي ویژه در رتبه بندي شوراي عالي انفورماتیک کشور

· اخذ لوح افتخار در هفتمین جشنواره ملي بهره وري در بخش مسابقـه ملـي تجربه هاي موفق براي پروژه انجام پرداخت هاي بین المللي از طریق درگاه هاي پرداخت اینترنتي شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

· کسب رتبـه اول در هشتمیـن جشنواره ملی بهره وری در بخش مسابقه ملي بهره وري در گروه خدمات پرداخت

· قرارگیـري در جمع 5 شرکت برتـر بازار اول بورس اوراق بهادار تهران از نظرکیفیت افشا و اطلاع رساني مناسب

· دریافت گواهي نامه ISO 10002:2014 به منظور رسیدگي به شکایت مشتریان در حوزه پذیرندگي

· اهم اقدامات انجام شده در سال 95:

· تأمين و توسعه ابزارهاي پذيرش

· کارتخوان فروشگاهي (ثابت و قابل حمل)

· سامانه پرداخت اینترنتي

· سامانه های پرداخت از طریق تلفن همراه

· سامانه پرداخت همراه*780#

· سامانه پرداخت همراه تاپ

· سامانه تلفن کارت(IVR)

· خودپرداز برون شعبه اي

· تأمين و توسعه ابزارهاي پرداخت

· صدور انواع کارت هاي پیش پرداخت و اعتباري

· شارژ انواع کارت هاي پیش پرداخت

· جذب تراكنش هاي پرداخت الكترونيكي

· ارائه خدمات پشتيباني

· مرکز پاسخگویي متمرکز به مشتریان شرکت پککو

· توسعه منابع انساني

برنامه هاي آينده شركت

· در راستاي تحقق چشم انداز مطلوب شرکت در افق 99 و به منظور نیل به اهداف استراتژیک شرکت در سال 96، برنامه ریزي هاي متعددي صورت پذیرفته که نتایج آن در قالب یک برنامه عملیاتي جامع استخراج شده و پس از تصویب در دستور کار واحدهاي سازماني ذیربط قرار گرفته است. از مهم ترین پروژه هاي پیش بیني شده در برنامه عملیاتي شرکت در سال 96 مي توان به موارد ذیل اشاره نمود که ذیل هر یک تعداد قابل توجهي زیرپروژه تعریف شده است :

· توسعه نرم افزار تاپ

· راه اندازی اپلیکیشن و سایت موتور جستجوی خرید اینترنتی

· حضور در جایگاه های سوخت

· طراحی و پیاده سازی ابزار MPOS

· توسعه و بهینه سازی ارائه سرویس های ارزش افزوده به پذیرندگان

· صدور کارت های بین المللی

· توسعه اجرای طرح های وفاداری

· توسعه و استمرار نوسازی ناوگان پذیرندگان

· پیاده سازی مانیتورینگ لحظه ای تراکنش ها و کل شبکه سرویس ها

· پیاده سازی استانداردPCI DSS

· استقرار و راه اندازی آزمایشگاه امنیت اطلاعات

· بهینه سازی تجهیزات زیرساخت دیتا سنتر

· استخراج IT MASTER PLAN

· پیاده سازی اسکیمای جدید ظرفیت های شاپرك/شتاب

· پیاده سازی سامانه جامع پذیرندگان شرکت

· توسعه سوئیچ کارت اعتباری

· تبدیل کاربری کارتخوان فروشگاهی ثابت به سیار

· توسعه راهکارهای خاص فروشگاه های زنجیره ای

ترازنامه:

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم

صورت سود و زیان:

تقسیم سود 400 ریالی پککو به ازای هر سهم


آدرس وبسایت شرکت:

http://www.pec.ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر