بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
معاون توسعه بازار فرابورس عنوان کرد:

جهت‌گیری فاینکس۲۰۱۸ در حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان

معاون توسعه بازار شرکت فرابورس با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای این شرکت در سال ۹۶، یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را فرصتی برای هماهنگی اضلاع اساسی اقتصاد کشور در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان دانست.
کد خبر : ۱۷۴۶۱۳
به گزارش بورس نیوز، رضا غلامعلی‌پور معاون توسعه بازار فرابورس با اشاره به اقداماتی که سال گذشته در بازار فرابورس صورت گرفته است، گفت: سال گذشته ۱۵ مرحله از اسناد خزانه اسلامی توسط دولت منتشر شد که هدف از آن بازپرداخت بدهی پیمانکاران بود. جمع مبلغ این اوراق ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شد که به واسطه آن بخش قابل توجهی از بدهی‌های دولت تسویه شد .اقدام بااهمیت دیگری که در حوزه بازار بدهی صورت گرفت، انتشار اوراق با مقاصد مختلف بود. به عنوان مثال اوراق مرابحه گندم از جانب دولت برای بازپرداخت بدهی‌های دولت به کشاورزانی که گندم به دولت تحویل داده بودند و همچنین اوراق مرابحه بابت بازپرداخت بدهی‌هایی که بابت طرح بیمه سلامت بود، پرداخت شد. انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح برقی کردن قطار تهران- مشهد نیز از دیگر موارد بود.

معاون توسعه بازار فرابورس اظهار کرد: اتفاق بسیار مثبت در سال ۹۶ ورود اسناد خزانه با نماد سخاب به بازار فرابورس بود که باعث شد ارزش این اوراق به طور قابل توجهی رشد کند و نرخ تنزیلی که پیمانکاران از بابت آن در رقم‌های زیاد متضرر می‌شدند بهبود پیدا کند که عملا آن ضرر و زیان پیمانکار ناشی از وجود بازار غیر رسمی از میان رفت.

وی با بیان اینکه فرابورس تاکید ویژه‌ای بر توسعه دانش و نوآوری در بازار سرمایه و حمایت از صنایع دانش‌بنیان دارد، افزود: در فرابورس شرکت‌های کوچک و متوسط را داریم و به همین منظور صندوق‌های جسورانه ایده‌ها را پرورش می‌دهند و تبدیل به شرکت‌های استارتاپی می‌کنند که این شرکت‌های استارتاپی زیربنای اقتصاد دنیای امروز را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول در بازار سرمایه با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی برای هماهنگی اضلاع اساسی اقتصاد کشور در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان است. بر این اساس جهت‌گیری این رویداد به سوی دانش‌بنیان کردن اقتصاد کشور با استفاده از پتانسیل موجود در بازار سرمایه، بازار پول و بازار بیمه است. ما در این نمایشگاه رویداد فین استارز را داریم که فرصت خوبی برای جامه عمل پوشاندن به اهداف حمایتی از بازار سرمایه و ایده‌های نو و به ویژه صنایع دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: برگزاری این رویداد کمک می‌کند که صاحبان صنعت و صاحبان پول و سرمایه، صاحبان علم و دانش را پیدا کنند و این رویداد یک فضای تبادل برای آنها باشد و در نهایت کمک کند که ما از حوزه اقتصاد مبتنی بر نفت فاصله بگیریم و به سمت ارزش‌آفرینی با استفاده از دانش حرکت کنیم.

معاون توسعه بازار فرابورس با تاکید بر ضرورت تامین مالی شرکت‌های استارتاپی گفت: رویداد فاینکس ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای شرکت‌های استارتاپی است که با ظرفیت‌های به وجود آمده در بازار سرمایه برای تامین مالی خود آشنا شوند و از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های استارتاپی از یک جایی بزرگ می‌شوند و نیاز به تامین مالی بزرگ‌تر دارند به همین دلیل لازم است در قالب سی وی‌ها و صندوق‌های جسورانه در بیایند و در قالب این صندوق‌ها فعالیت کنند که کار مهم فرابورس طراحی این پروسه بوده است. تمامی مراحل از مرحله ایده تا پروراندن آن و تا شروع یک کسب و کار کوچک تا بالغ شدن آن در فررابورس طراحی شده و این امر می‌تواند نوید بخش تامین مالی بهتر شرکت‌های استارتاپی باشد.

بر اساس گزارش ایسنا ، غلامعلی‌پور با بیان اینکه فین استارز ۲۰۱۸ فضایی ایجاد می‌کنیم که صاحبان ایده به صورت مستقیم با صاحبان سرمایه در یک جا گرد هم آیند و بتوانند ارزش‌آفرینی مورد انتظار را ایجاد کنند، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت تمام اضلاع اقتصاد کشور است و با توجه به اینکه بازار سرمایه تلاش خوبی در این راستا انجام داده، برای عملی کردن این ایده‌ها نیاز به منابع بانک‌ها و بیمه‌ها هم هست تا با هم‌افزایی این سه ضلع، شاهد تحول اقتصاد کشور باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر