بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
در ۳۰روز منتهی به ۱۵فروردین ماه ۱۳۹۷،

معامله ۱۹۶۴میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران

در 30 روز منتهی به 15 فروردین ماه 1397، «انتشار، چاپ و تکثیر» با بازدهی مثبت 6.8 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « محصولات چوبی » با افت با منفی 15 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۷۴۷۹۳
به گزارش بورس نیوز، گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته ‌شده را نشان می‌ دهد که به صورت هفتگی منتشر می ‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌ شود.

براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می ­شود، در هفته منتهی به 15 فروردین ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ 15 فروردین ماه 96 به عدد 97 هزار و 151 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 212 واحد افزایش داشته است.

 در این هفته حجم معاملات یک هزار و 97 میلیون سهم و ارزش آن یک هزار و 964 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته (تعداد روزهای کاری این هفته 2 روز بود) به ترتیب  56 درصد و 44 درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3864486 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 0.2 درصد افزایش داشته است.

همچنین در هفته منتهی به 15 فروردین 97، شاخص کل  با  0.9 درصد افزایش به رقم 97 هزار و 151 واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با 0.4 درصد افزایش عدد 17 هزار و 334 واحد را تجربه کرد .

« بانک‌ها و مؤسسات اعتباری » با 25.7  درصد بیشترین ارزش و با 35  درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده است.

بر این اساس در 30 روز منتهی به 15 فروردین ماه 1397، «انتشار، چاپ و تکثیر»  با بازدهی مثبت 6.8 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « محصولات چوبی » با افت با منفی 15  درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس توکیو(NIKKEI ( با رشد 0.8درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس کوالامپور  با افت 2.2 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) ، علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه ‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادله ای و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر