بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
شاخص کل فرابورس که در دقایق ابتدایی معاملات روند صعودی در پیش گرفته بود در پایان بازار به افت 11 واحدی تن داد و در نزدیکی پله 1086 واحدی ایستاد.
کد خبر : ۱۷۴۸۱۸
به گزارش بورس نیوز، افزایش حجم و ارزش معاملات و ادامه افت آیفکس، نتیجه دادوستدهای انجام‌شده در بازارهای 9 گانه فرابورس ایران در جریان بازار امروز، یکشنبه است.

معامله‌گران امروز 19 فروردین ماه بیش از 188 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 146 میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند که در مقایسه با روز قبل، از افزایش حجم و ارزش دادوستدها در فرابورس حکایت داشت.

شاخص کل فرابورس نیز که در دقایق ابتدایی معاملات روند صعودی در پیش گرفته بود در پایان بازار به افت 11 واحدی تن داد و در نزدیکی پله 1086 واحدی ایستاد.

نمادهای فلزات اساسی، پالایشی و پتروشیمی همچون «هرمز»، «مارون»، «میدکو»، «شاوان»، «ذوب» و «زاگرس» تا سطح حداکثر 2 واحد تاثیر منفی بر آیفکس داشتند و ریزش امروز این نماگر را رقم زدند.

نگاهی به معاملات انجام‌شده در بازارهای اول دوم فرابورس نشان می‌دهد در حالی نمادهای «کوثر» و «ثرود» تا سطح حداکثر 4 درصد رشد قیمت را به ثبت رساندند که نمادهای «کمرجان» و «غفارس» با بیشترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

از سوی دیگر بالاترین حجم و ارزش معاملات نیز به ترتیب به دو نماد «ذوب» و «زاگرس» تعلق گرفت.

در نماد پتروشیمی زاگرس ارزش معاملات به 60 میلیارد ریال رسید که سهامداران حقیقی مشارکت 67 درصدی در سمت خرید و 27 درصدی در سمت فروش این نماد داشتند.

در نماد ذوب آهن نیز 35 میلیون سهم دست به دست شد. کل خرید این سهام و 95 درصد از فروش آن توسط حقیقی‌ها صورت گرفت.

در همین حال خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن روز جاری بیش از 51 هزار ورقه تسه به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال را جابه جا کردند. قیمت این اوراق نیز در دامنه 579 هزار تا 610 هزار ریال نوسان کرد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز معامله حدود 2 میلیون ورقه بدهی به ارزش معاملاتی بیش از یک‌هزار و 679 میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نماد «اخزا606» امروز در صدر این بازار ایستاد و شاهد معامله حدود 159 هزار ورقه اسناد خزانه به ارزش بیش از 117 میلیارد ریال بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر