بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
با التهاب بازار ارز و سکه برخی کارشناسان بازار آتی نیز از احتمال توقف عملیات پیش فروش سکه بانک مرکزی خبر می دهند.
کد خبر : ۱۷۴۸۲۲
نویسنده :
mastereditor

به گزارش بورس نیوز ، همزمان با نوسان شدید نرخ دلار در بازار ارز و به تبع آن درج قیمت های شوک کننده برای سکه طلا در بازار نقدی و آتی سکه ،مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا از توقف بازار آتی سکه و قراردادهای اختیار معامله آن در امروز دوشنبه خبر داده است.

بر اساس اطلاعیه ای که در ساعت 18 و 27 دقیقه عصر دیروز منتشر شده مطابق با ماده 22 دستور العمل اجرایی معاملات قرارداد های آتی و ماده 29 دستور العمل اجرایی معاملات قرارداد اختیار معامله در بورس کالای ایران ،جلسه معاملاتی قرارداد های آتی و اختیار معامله سکه طلا در روز دوشنبه 20 فروردین ماه 1397 برگزار نخواهد شد.

بر اساس ماده 22 دستور العمل اجرایی قرارداد های آتی بورس کالای ایران، در صورت وجود اطلاعات یا وقوع شرایط اضطراری که تاثیر با اهمیتی بر قیمت "قرارداد آتی" و یا تصمیم سرمایه‌گذاران دارد "کمیته آتی" می‌تواند معاملات را حداکثر به‌ مدت یک جلسه معاملاتی متوقف نموده و موضوع را جهت رفع موارد توقف پیگیری نماید.

به گزارش بورس نیوز همزمان با افزایش قیمت تسویه روزانه قرارداد های آتی سکه ، بورس کالا از 5 فروردین ماه 97 تا کنون طی سه مرحله اقدام به افزایش وجه تضمین اولیه قرارداد های آتی سکه بهار آزادی کرده بطوریکه وجه تضمین اولیه از مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان با احتساب وجه تضمین اضافی به دو میلیون و 350 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

با التهاب بازار ارز و سکه برخی کارشناسان بازار آتی نیز از احتمال توقف عملیات پیش فروش سکه بانک مرکزی خبر می دهند.

روز گذشته بازار آتی سکه طلا در حالی با صف خرید سراسری در تمام قرارداد ها روبرو شد که قیت هر سکه آتی در بالاترین مقدار برای سررسید دی ماه 1397 معادل با دو میلیون و 94 هزار و 500 تومان پیشنهاد شد.

این در حالی است که اغلب معامله گران برخوردار از موقعیت فروش طی روزهای اخیر با تحمل زیان های سنگین ناگزیر به ورود در بازار جبرانی شده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر